۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
باز هم رفتار غیر حرفه‌ای ترامپ، موضوع بحث رسانه‌های امریکا شد
بعد از برگزاری مصاحبه‌های تلویزیونی جداگانه ترامپ و بایدن؛

باز هم رفتار غیر حرفه‌ای ترامپ، موضوع بحث رسانه‌های امریکا شد

انتخابات سال جاری را می تواند یکی از پر حاشیه ترین انتخاباتهای تاریخ امریکا دانست. انتخاباتی که مردم برای مشارکت در آن تمایل بیشتری دارند و کاندیدایی که دروغ گویی و طفره رفتنش از پاسخ به سوالات، موضوع بحث رسانه ها است.

بازار؛ گروه بین الملل: انتخابات زودهنگام در بخشهای زیادی از آمریکا در جریان است و تا کنون بالغ بر ۲۰ میلیون آمریکایی رای داده اند. این میزان رای دهی پیش از انتخابات رسمی در امریکا بی سابقه بوده است که البته  پاندمی و نگرانی از احتمال ابتلا به بیماری در صورت شرکت در انتخابات حضوری روز سوم نوامبر هم در این همت همگانی برای رای دادن پیش از تاریخ انتخابات تاثیر دارد.

 بررسی های انجام شده توسط رسانه های امریکایی نشان داده است  بیشترین شمار از افرادی که رای داده اند طرفداران حزب دموکرات بوده اند که یک دلیل آن را می توان تمایل آنها برای خارج شدن ترامپ از کاخ سفید دانست. البته تاکید کاندیدای حزب دموکرات برضرورت توجه به مسایل بهداشتی و پروتکل ها برای ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا هم مساله دیگری است که باعث شده است تا سهم زیادی از دموکراتها رای دهی پستی را به رای دهی حضوری در روز انتخابات ترجیح دهند.

شانس بایدن بیش از ترامپ است
در تمامی نظرسنجی ها شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات بیش از ترامپ است. از طرف دیگر در مصاحبه تلویزیونی دو کاندیدا در تاون هال هم استقبال از سخنان بایدن بیش از ترامپ بود. سی ان بی سی در این زمینه نوشت: «مصاحبه این دو کاندیدا به صورت مجزا انجام شد ولی مصاحبه انجام شده توسط بایدن تنها توسط یک شبکه خبری منتشر شد در حالیکه مصاحبه ترامپ از سه شبکه پخش شد. با این وجود آمارها نشان می دهد شمار افرادی که مصاحبه بایدن را تماشا کرده اند بیش از ۴۲ میلیون نفر بود در حالیکه مجموع افرادی که از سه شبکه  مصاحبه دونالد ترامپ را تماشا کردند به ۳۰ میلیون نفر نمی رسید.»

سی ان ان در مورد مصاحبه ترامپ نوشت: «او بازهم در مصاحبه دروغ گفت و بارها از پاسخ دادن به سوالات طفره رفت. او اعلام کرد دولت برای مقابله با انتشار ویروس کرونا مطابق با نظرات کارشناسان بهداشتی و درمانی عمل کرده است و برنامه های منسجمی در این زمینه داشته است در حالیکه مطالعه عملکرد دولت در نه ماه اخیر نشان می دهد که هر دو جمله نادرست است. از طرف دیگر ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا در روزی که اولین مناظره انتخاباتی را با جو بایدن انجام داده است، تست کرونا را انجام داده یا خیر پاسخی نداد. او گفت که به خاطرش نمی آید آیا آن روز تست شده باشد یا خیر و سپس گفت که باید پزشک کاخ سفید در این زمینه پاسخ گو باشد. این سخنان در شرایطی مطرح شد که او بارها خود را به عنوان یکی از افرادی که بالاترین قدرت حافظه را دارد معرفی کرده بود.»

بایدن در این مصاحبه چه گفت 
جو بایدن هم مصاحبه مفصلی انجام داد و بیشتر تاکید او در این مصاحبه روی سیاستهای بهداشتی و درمانی دولتی خواهد بود که بعد از انتخاب وی ایجاد خواهد شد. او در مورد سیاستهای اقتصادی و ضرورت ایجاد شغل و بهبود روابط اقتصادی امریکا با دیگر کشورها صحبت کرد و اجرای پروتکل های بهداشتی تا زمان دسترسی دنیا به واکسن را به عنوان یک اولویت مهم معرفی کرد.

  از بایدن سوال شد اگر در انتخابات پیروز نشود چه فکری خواهد کرد و چه برنامه ای برای بعد از آن اتفاق دارد. او گفت: «بدون شک در صورتی که به اندازه کافی تلاش نکرده باشم و نتوانسته باشم برنامه های مناسبی برای احیای اقتصاد کشور ارایه دهم، در این انتخاب خواهم باخت.» او از پاسخ دادن به این سوال که چه برنامه ای برای بعد از باخت دارد صحبتی نکرد و سی ان ان در این مورد نوشت: «بایدن مانند هر کاندیدای دیگری برای گزینه باخت در انتخابات هم برنامه های منسجمی دارد ولی بدون شک صحبت کردن در مورد آن ۱۷ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری کار درستی نیست و به همین دلیل از صحبت کردن در مورد آن طفره رفته است.»

 این رسانه در ادامه نوشت: «بایدن سیاستمدار کارکشته ای است و این مساله را در طول رقابتهای انتخاباتی و در مناظره خود با دونالد ترامپ نشان داده است و در این مصاحبه هم توانست این اقتدارش را بیشتر به رخ بکشد.»

اوباما در کمپین بایدن شرکت می کند
از دیگر خبرهایی که در این روزها در مورد انتخابات در رسانه ها مورد بحث قرار می گیرد حمایت باراک اوباما، رییس جمهور محبوب حزب دموکرات از جو بایدن است. قرار بر این است که او در هفته آینده در رقابتهای انتخاباتی جو بایدن در فیلادلفیا شرکت کند. طبق خبر منتشر شده توسط کمپین بایدن، برنامه های باراک اوباما برای حضور در کمپین هفته آینده مشخص شده است ولی اطلاع رسانی در مورد آن یک روز قبل از شروع برنامه انجام خواهد شد.

باراک اوباما در هفته دوم ماه اکتبر در پادکستی به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و تاکید کرد که رییس جمهوری فعلی امریکا اطلاعات نادرستی را به جامعه می دهد. لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۶ و در جریان انتخاباتی که بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برگزار شد، باراک اوباما دو بار در کمپین های کلینتون شرکت کرد و رسما از او حمایت کرد. در این انتخابات با وجود اینکه آرای مردمی کلینتون بیش از ترامپ بود ولی نتوانست به عنوان رییس جمهور وارد کاخ سفید شود زیرا نتوانست آرای الکترال را به دست بیاورد.

کد خبر: ۴۸٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha