۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
تشکیل ۳۰ میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان جنوبی
معاون سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد:

تشکیل ۳۰ میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان جنوبی

بیرجند- تهوری،معاون سازمان صمت خراسان جنوبی از تشکیل ۳۰ میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی از ابتدای امسال در استان خبر داد.

علی تهوری در گفتگو با بازار اظهارکرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۶ هزار بازدید از واحدهای صنفی و تولید استان انجام شده است.

وی از تشکیل ۷۸۴ پرونده تخلف طی این بازرسی ها خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده ها ۳۰ میلیارد ریال بوده که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۱۶ میلیارد ریال در طرح تشدید نظارت بر بازار و انبارها در استان به شاکیان برگشت داده شده است.

 به گفته وی ۱۵ هزار و۵۹ گزارش مردمی از ابتدای امسال به ستاد خبری ۱۲۴ ارسال شده که به این گزارشها در کمترین زمان رسیدگی شده است.

تهوری با اذعان به اینکه بین گرانی و گران فروشی تفاوت قائل هستیم و گرانی مربوط به اصناف نمی شود، عنوان کرد:  اما اگر اصناف در ارائه کالا سود قانونی را رعایت نکنند گران فروشی کرده اند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه درج قیمت روی کالا و نصب نرخنامه الزامی است، تصریح کرد: مخدوش کردن قیمت درج شده بر روی کالا تخلف است.

وی قیمت بالاتر از قیمت درج شده بر روی کالا نیز تخلف محسوب می شود، عنوان کرد: واحد های صنفی کالاهای خود را بر اساس فاکتور خرید و رعایت سود قانونی ارائه کنند.

تهوری از مردم خواست با گزارش های خوب ومفید ما را بر نظارت بر بازار یاری کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این سامانه آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب، کم فروشی و ...  است.

کد خبر: ۴۷٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha