۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
زنجان رتبه پنجم کشوری را در نرخ مشارکت اقتصادی دارد
استاندار زنجان:

زنجان رتبه پنجم کشوری را در نرخ مشارکت اقتصادی دارد

زنجان - استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در شاخص نرخ مشارکت اقصادی با ۵۰.۲ درصد، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ بیکاری در زنجان به هفت درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود اقتدار و عزت ایران را به دشمنان نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به همین سادگی‌ها به دست نیامده است و فراز و نشیب‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

استاندار زنجان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۱ سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته و باوجود تحریم‌ها توفیقات خوبی در تمام بخش‌های مختلف کشاورزی و بهداشتی و اقتصادی ایجاد شده است.

حقیقی به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: سهم زنجان ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد بود ولی با شناسایی زمین‌های خالی به ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز زنجان رتبه سوم کشوری امنیت سرمایه گذاری را دارد، افزود: هفت واحد تولیدی تنها در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه صدور مجوز برای تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در استان رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است، افزود: طی سالجاری اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است.

حقیقی با بیان اینکه در شاخص نرخ مشارکت اقصادی زنجان با ۵۰.۲ درصد، رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ بیکاری در این استان به هفت درصد رسیده است.

وی افزود: زنجان در خصوص جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی خوب کار کرده و در سالجاری ۵۳۳ میلیاردریال اعتبارات بود که با جذب ۱۲۵ درصدی به مبلغ ۶۶۸ میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر: ۴٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha