۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
قیمت ماسک در خراسان شمالی ۹۰۰تومان تعیین شد
استاندار خراسان شمالی:

قیمت ماسک در خراسان شمالی ۹۰۰تومان تعیین شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از تعیین قیمت ماسک تولیدی استان به مبلغ ۹۰۰ تومان خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ بخشی بیشتر از این قیمت تعیین‌شده، ماسک تولیدی استان را توزیع کند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار بابیان اینکه در بیست روز گذشته با برگزاری نشست‌های تخصصی به آنالیز قیمت ماسک در استان پرداختیم، اظهار داشت: قیمت ماسک تعیین‌شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور ١٣٠٠ تومان است که تلاش کردیم در استان با پای‌کار آمدن تمامی بخش‌ها قیمت ماسک تولیدی استان کمتر از این قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی قیمت مصوب ماسک تولیدی استان در داخل و خارج از مکان‌های فروش ماسک، گفت: با تعیین سهمیه، واحدهای تولیدی استان باید مجموعاً روزانه ١۵٠ هزار ماسک تولید کنند و در صورت نیاز به عرضه بیشتر نیز باید میزان موردنیاز را تأمین کنند.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر حمایت از واحدهای تولیدی استان، میزان ظرفیت تولید ماسک روزانه استان را ۴۹۰ هزار اعلام کرد و گفت: میزان ماسک مصرفی روزانه بین  ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار است که بنا بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان واحدهای تولیدی باید این میزان را تأمین کنند و برای بازاریابی و عرضه مازاد تولید واحدهای تولیدی به آنان کمک خواهیم کرد.

نظارت در بازار
شجاعی با تعیین مهلت ۴۸ ساعته برای اجرای این مصوبه در سطح استان بر نظارت بر اجرای این مصوبه تأکید کرد و افزود: تولیدکننده، توزیع‌کننده و خرده‌فروشان به هیچ بهانه‌ای حق افزایش قیمت را ندارند این موضوع باید از سوی متولیان امر به‌خوبی نظارت شود.

وی بابیان اینکه به دلیل عدم تولید بسیاری از کالاها در داخل استان، خراسان شمالی استانی گران است، افزود: باهدف رعایت بهداشت عمومی جامعه، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ماسک باقیمت مناسب در سبد خانوار مردم استان قرار بگیرد.

استاندار خراسان شمالی ستاد تنظیم بازار استان را تنها مرجع افزایش قیمت ماسک عنوان کرد و گفت: بنا بر تصمیم سطح ملی، قیمت مصوب وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش به همان نسبت قیمت ماسک در استان نیز افزایش می‌یابد.

پرداخت هزینه حمل و نقل بالاتر از قیمت ماسک
شجاعی بابیان اینکه به دنبال این هستیم تولیدکننده استان بازار سایر استان‌ها را نیز در دست بگیرد، افزود: اگر فردی پیدا شود که بازار استان را بر هم زند و ماسک باقیمت مناسب در دست مردم قرار نگیرد این جزو مواردی است که حق نداریم آن فرد را ببخشیم.

وی خطاب به معاونت اقتصادی استانداری دستور داد: طی ابلاغی به‌تمامی دستگاه‌های دولتی در استان اعلام شود که باید خرید ماسک برای جامعه هدف خود را از واحدهای تولیدی داخل استان داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه پایین بودن قیمت ماسک تولیدی استان از قیمت ماسک سایر استان‌ها به معنای پایین بودن کیفیت نیست، افزود: ماسک تولیدی سایر استان‌ها به دلیل پرداخت هزینه حمل‌ونقل بالاتر از قیمت ماسک تولیدی استان است.

کد خبر: ۴۷٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha