۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
آبرسانی از سد طالقان به قزوین یکی از بزرگترین طرح‌های آبی کشور است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

آبرسانی از سد طالقان به قزوین یکی از بزرگترین طرح‌های آبی کشور است

قزوین- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تامین آب شرب از سد طالقان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبی کشور و از طرح‌های بزرگ عمرانی استان بوده که اجرای تصفیه خانه آن از طریق قرارد بی او تی به پیمانکار واگذار شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین،  یدالله ملکی روز چهارشنبه در دیدار فرمانده سازمان بسیج ادارات استان قزوین و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری استان، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده امیدواریم فاز اول این تصفیه خانه در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به طرح خط انتقال آب نیز افزود: برای قطع وابستگی این پروژه به منابع مالی دولت اقدامات مناسبی صورت گرفته و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده سرمایه گذار این طرح از طریق مناقصه تعیین گردد تا شاهد تسریع در روند اجرای آن باشیم.

 ملکی در ادامه با اشاره به وضعیت پساب شهرک‌های صنعتی استان، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالعات طرح ساماندهی پساب شهرک‌های صنعتی استان در شرکت آغاز شد و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی گفت: بر اساس این مطالعات قرار است پروژه‌ای با هدف جذب سرمایه گذار تعریف گردد تا پساب شهرک‌های صنعتی البرز، لیا و کاسپین به تالاب الله آباد منتقل شود.

ملکی گفت: با اجرای این طرح ضمن احیای تالاب الله آباد، فرصت‌های اشتغالزایی از طریق تعریف پروژه‌های گردشگری در این منطقه نیز ایجاد می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، عنوان کرد: در سال آبی گذشته حدود ۷۰ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی در استان صورت گرفته و ۳۰۰ حلقه چاه نیز پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی اضافه کرد:این اقدامات در کنار بارندگی‌های مناسب سبب شده تا تغییرات سطح آب زیرزمینی نسبت به سال گذشته به صفر برسد و این اتفاق در دشت ۵۰۰ هزار هکتاری قزوین کار بسیار بزرگی بوده که برای اولین بار ظرف ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته روی داده است.

 فرمانده سازمان بسیج ادارات استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: همگرایی و همراهی همه عوامل لازمه تحقق اهداف است و جلب رضایت خدا و خلق خدا باید سرلوحه همه کارها قرار داشته باشد.

 سرگرد فیضی با اشاره به وظایف سازمان بسیج ادارات بیان داشت: افزایش سطح رضایتمندی مردم از نظام بدون نگرش‌های سیاسی از مهمترین وظایف این نهاد است که برخورد بدون تبعیض و پاسخگویی درست می‌تواند اقدام موثری در این راستا باشد.

 فرمانده بسیج ادارات استان، اطلاع رسانی و آگاه سازی را از جمله اقدامات مهم برای همراهی مردم در زمینه صرفه جویی در منابع آبی برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی نیروهای مردمی بسیج در سطح شهرها و روستاهای استان می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت مناسب جهت اغناسازی مردم برای همراهی با شرکت آب منطقه ای قزوین جهت حفظ و حراست از منابع آبی استان استفاده کرد.

کد خبر: ۴۷٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha