۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
ایجاد ناحیه اینترنت اشیاء برای توسعه صنعت دیجیتال
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد

ایجاد ناحیه اینترنت اشیاء برای توسعه صنعت دیجیتال

زاعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: با محوریت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ناحیه اینترنت اشیاء با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای صنعت دیجیتال راه اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، عباس زارعی در حاشیه نشست مجازی تحول دیجیتال در صنعت فولاد مبارکه گفت: در حلقه‌های توسعه دولت، دانشگاه و صنعت تا زمانی که در کنار هم قرار نگیرند اتصالی ایجاد نمی‌شود و هم اکنون با اتصال این سه حلقه مهم در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شاهد تاسیس مرکز تحول فولاد به عنوان مرکزی برای تحول دیجیتال در صنایع بزرگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این نشست مجازی چالش‌های صنعت فولاد مطرح می‌شود گفت: پایه گذاری بخش‌های فعالیت‌های نوآورانه و در نهایت حل مشکلات فولاد با مطرح کردن چالش‌ها از سوی این صنعت مطرح می‌شود و سپس شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اقدام به ارائه راهکارهای موجود برای حل چالش‌های صنعت فولاد می‌کند تا هم کسب و کارهای جدید شکل بگیرد و هم مشکلات این صنعت برطرف شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: هفت چالش مهم صنعت فولاد امروز مطرح می‌شود و امیدواریم در همین راستا صنایع دیگر نیز فعالیت خود را با مراکز دانش بنیان کشور آغاز کنند.

زارعی با بیان اینکه هم اکنون انقلاب الکترونیک و صنایع دیجیتال در سطح جهان مطرح است گفت: بحث دولت الکترونیک و در کنار آن صنایع الکترونیک از مباحث مهم نسل چهارم انقلاب صنعتی است و زنجیره ارزشی فولاد مبارکه از معدن تا رنگ (از جایی که فولاد تولید می‌شود و در نهایت فولاد به بدنه خودرو یا صنایع دیگر متصل می‌شود) در پارک علم و فناروی دانشگاه تهران و در مرکز تحول دیجیتال فولاد این زنجیره به تکامل می‌رسد.

وی با اشاره به سایر بخش‌های این مرکز افزود: اینترنت اشیا و اینترنت اشیا صنعتی از جمله مباحث مطرح شده در این مرکز است که می‌تواند در عرصه تحول دیجیتال فولاد تأثیر گذار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به همکاری سایر صنایع با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ما با صنایع دیگری مانند نفت، گاز و پتروشیمی مراکز نوآوری را نیز تأسیس کرده ایم و قرار است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ناحیه اینترنت اشیاء در امیر آباد شمالی تهران شکل بگیرد تا بتوانیم برای صنایع دیجیتال برنامه ریزی‌های مختلف را انجام دهیم و مرکز دیجیتال فولاد به عنوان یک مرکز برای تحول در عرصه صنایع دیگر نیز تأثیر گذار باشد.

زارعی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع اقدام به راه اندازی مباحث دیجیتال در عرصه‌های مختلف و با صنایع مختلف کرده است تا یک مرکز زیست بوم در کنار دانشگاه تهران در زمینه تحول دیجیتال شکل بگیرد.

کد خبر: ۴۷٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha