۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
رونق فروش پلاسمای خون برای امرار معاش دانشجویان امریکایی

رونق فروش پلاسمای خون برای امرار معاش دانشجویان امریکایی

برخی دانشجویان در آمریکا برای ابتلا به کرونا و فروش پلاسمای خون خود تلاش می‌کنند.

به گزارش بازار، نشریه هیل در مطلبی با این عنوان که برخی دانشجویان در آمریکا به منظور کسب درامد به دنبال ابتلای عمدی خود به کرونا و فروش پلاسمای خونشان هستند نوشت، دانشگاه بریگم یانگ در ایالت ایداهوی آمریکا  درباره اینکه شماری از دانشجویان این دانشگاه به عمد در تلاش برای ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ هستند تا با فروش پلاسمای خون حاوی آنتی بادی این بیماری کسب درامد کنند هشدار داد.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد این رفتار دانشجویان مسئولان را بسیار برآشفته ساخته است و فعالانه به دنبال سند و مدرکی هستیم که چنین رفتاری را از سوی دانشجویان این دانشگاه تایید کند.

در این بیانیه آمده است دانشجویانی که به عمد تلاش می‌کنند خود یا دیگران را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهند بلافاصله از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم خواهند شد و ممکن است برای همیشه اخراج شوند. ابتلا به کووید – ۱۹ و شیوع آن مسئله‌ای نیست که بی اهمیت انگاشته شود و بی توجهی به مسائل بهداشتی منجر به شیوع هرچه بیشتر این بیماری و فوت بسیاری خواهد شد.

مسئولان این دانشگاه ماه گذشته هشدار داده بودند اگر شمار مبتلایان در ایداهو یا شهر میسون همچنان رو به افزایش باشد دانشگاه ممکن است آموزش دانشجویان را به طور کامل به صورت اینترنتی انجام دهد.

این دانشگاه ابتلای ۱۰۹ دانشجو و ۲۲ از کارکنان خود را به بیماری کرونا تایید کرده است.

در همین حال سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه داده است پلاسمای خون مبتلایانی که بهبود یافته اند به عنوان یک شیوه درمانی فوری برای دیگر مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار گیرد. این سازمان اعلام کرد پلاسماهایی که دارای آنتی بادی است ممکن است در درمان مبتلایان به کرونا موثر واقع شود و مزیت شناخته شده و بالقوه این شیوه بیشتر از خطرات احتمالی آن است.

کد خبر: ۴۷٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha