۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
۱۵۰ میلیارد تومان کمک به سیل زدگان لرستانی توزیع نشده است
معاون وزیر کار:

۱۵۰ میلیارد تومان کمک به سیل زدگان لرستانی توزیع نشده است

لرستان- معاون وزیر کار گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان بیش از سهمیه لرستان به سیل زدگان لرستانی کمک کردیم اما بین مردم توزیع نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حاتم شاکرمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری چگنی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کار کردن در شهرستان‌های تازه تأسیس کار بسیار سختی است و تلاش مضاعف می‌خواهد.

وی با بیان اینکه رفع محرومیت شهرستان چگنی مستلزم انقلابی کار کردن و پیگیری از نهادهای بالادستی است، افزود: نظام اداری کشور ما به گونه‌ای طراحی نشده که با یک مکاتبه کار پیش برود و همیشه به پیگیری نیاز است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه ما در حد توان خود برای حل مشکل بیکاری لرستان تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: همیشه در جانمایی‌ها و اجرای پروژه‌ها، ۱۰۰ سال آینده را ببینید و فقط به وضعیت امروز نگاه نکنید.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات و ظرفیت‌های استان لرستان است، تصریح کرد: شهرستان چگنی دارای سه ظرفیت است، ظرفیت اول مربوط به سنگ است که پیگیری کنید شهرک سنگ چگنی هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد چون این بخش قابلیت ثروت آفرینی دارد و باید از این نعمت خدادادی استفاده شود.

شاکرمی اظهار کرد: از آنجایی که ۷۰ درصد این شهرستان را مراتع تشکیل می‌دهد ظرفیت ویژه‌ای در بحث دامداری دارد و امیدواریم به قطب دامداری صنعتی در لرستان تبدیل شود.

وی بیان کرد: معاون صندوق کارآفرینی امید قول مساعد دادند که در تامین منابع به استان کمک کنند اما باید توجه کنید که طرح‌ها را به کسانی واگذار کنید که به دنبال عملیاتی کردن آن‌ها و ایجاد اشتغال باشند نه اینکه صرفا دریافت تسهیلات، مدنظر باشد.

معاون وزیر کار گفت: هیچ محدودیتی در تامین منابع برای طرح‌هایی که منجر به اشتغال بشود و مشاغل خانگی وجود ندارد؛ در بحث صنایع تبدیلی هم اگر طرح‌های زود بازده‌ای وجود داشته باشد که در یکسال به بهره‌برداری برسد ما حاضریم در تأمین منابع به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سیل در چگنی هم تهدید بود هم فرصت، ولی ما از بعد فرصت آن استفاده نکردیم، افزود: در سیل، ستادی تشکیل دادیم و ۲۲ میلیارد کمک کالایی به لرستان فرستادیم همچنین ۱۵۰ میلیارد به این استان کمک کردیم اما این مبلغ به طور کامل به مردم پرداخت نشده که موانع پرداخت آن باید برطرف شود.

شاکرمی عنوان کرد: در بحث بیمه صنایع دستی، بافندگان و روستاییان و عشایری که قادر به پرداخت سهم خود نیستند تا یکسال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۴۷٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha