۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کیفیت بالای برخی از تولیدات داخلی در سطح رقابت با کالاهای خارجی است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران:

کیفیت بالای برخی از تولیدات داخلی در سطح رقابت با کالاهای خارجی است

پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی، آنها را در سطح رقابت با کالاهای خارجی دانست و اضافه کرد: برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی دیر زمانی است که در خط اول کیفیت قرار دارند و می توانند با کالاهای خوب خارجی رقابت نمایند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: اگر مواد اولیه بموقع، به اندازه و قیمت مناسب دست تولیدکننده برسد هم می تواند با کیفیت و در کمیت زیاد تولید کند و هم موجب به کارگیری کارگرانی بیشتر شود، تا حدی که بتوانیم بازار داخلی را تامین و به دیگر کشورهای صادر نماییم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با تاکید بر حال بد این صنف اظهار داشت : کمبود مواد اولیه برای تولیدکنندگان این صنوف با وجود تولید صددرصدی بازار را دچار کمبود نموده است. آنچه مسئولان به آن بایستی توجه داشته باشند تامین مواد اولیه برای کارخانجات تولیدی است. از زمانی که مواد اولیه در بورس فروخته می شود، قیمت ها با احتساب مبالغ جهانی به تولیدکننده عرضه می شود، افزایش سرسام آور قیمت ها و کمبود آن موجب بروز انواع مشکلات برای این حوزه گردیده است.

پازوکی با اشاره به بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی، آنها را در سطح رقابت با کالاهای خارجی دانسته و اضافه کرد: برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی دیر زمانی است که در خط اول کیفیت قرار دارند و می توانند با کالاهای خوب خارجی رقابت نمایند. این تابلو و ویترین مایه افتخار کشور است؛ اما اگر مواد اولیه شرایط فعلی را داشته باشد و دولتمردان تدبیر لازم و درست را در توزیع عادلانه و بدون واسطه آن به تولیدکننده واقعی نداشته باشند، کم کم میزان و مقدار آن تنزل یافته و نمی توانند به کار ادامه دهند.

او تصریح کرد: عدم تولید به میزان نیاز بازار، منجر به کمبود کالا در واحدهای توزیعی خواهد شد و کم‌کم قیمت ها به صورت تصاعدی اضافه می شود، لذا نیازمند تزریق مواد اولیه کافی هستیم.

وی با تاکید بر ارائه خدمات پس از فروش تولیدکنندگان کالای داخلی افزود: خریدار با اطمینان کامل از خرید خود می تواند خدمات پس از فروش را در کشور دریافت کند، اما در انواع لوازم خارجی بندرت این اطمینان وجود دارد. اگر تولیدکننده داخلی جوابگوی آنچه تولید نموده است باشد که هست، خیال خریدار راحت خواهد بود تا در صورت هر گونه مشکل می تواند براحتی از خدمات پس از فروش آن کالا برخوردار باشد.

کد خبر: ۴۷٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha