۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
محصولات آبزیان ایران به ۵۰ کشور صادر می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

محصولات آبزیان ایران به ۵۰ کشور صادر می‌شود

بوشهر- معاون وزیر جهاد کشاورزی به کیفیت بالای آبزیان تولیدی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: محصولات آبزیان ایران به ۵۰ کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، نبی‌الله خون‌میرزایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری بوشهر اظهار داشت: بوشهر از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه آبزی‌پروری خصوصا در زمینه پرورش میگو در آب‌های شور است و شاهد افزایش ظرفیت تولید در این استان هستیم.

وی یکی از مزیت‌های استان بوشهر را استقرار پژوهشکده میگوی کشور در این استان دانست و بیان کرد: ظرفیت ۱.۵ میلیون تن از کل ۳.۶ میلیون تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس و دریای عمان مربوط به استان بوشهر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به تولید ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی طی سال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری ۵۲ میلیون تن میگوی پرورشی در سطح کشور برداشت می‌شود و پیش‌بینی برداشت میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۰۰ تن است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به پرورش ۵۲۵ هزار تن آبزی طی سال گذشته در سطح کشور اظهار کرد: میزان صید در سال گذشته ۷۵۵ تن بوده است که امسال شاهد افزایش آن هستیم.

وی با اشاره به مدیریت بیماری لکه سفید توسط پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر اضافه کرد: پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر همچون الگوی جهانی، بیماری لکه سفید میگو را کنترل کردند.

خون‌میرزایی به کیفیت بالای آبزیان تولیدی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: محصولات آبزیان ایران به ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شود و بازارپسندی خیلی خوبی در سطح جهان دارد.

کد خبر: ۴۷٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha