۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
تولید خودرو در کشور فاقد فضای رقابتی است
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران:

تولید خودرو در کشور فاقد فضای رقابتی است

بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به اینکه کنترل بخشی ازیک فرآیند تولید است نه همه آن گفت: کم و کسری تکنولوژی، نقص در فرآوری و فرآیند تولید و مباحث این چنینی را نمی توان با کنترل جبران و اصلاح کرد.

به گزارش بازار، «مسلم بیات» افزود: کیفیت در فضای رقابتی، آزادانه و عادلانه شکل می گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه تولید خودرو در کشور فاقد فضای رقابتی است، اظهارداشت: وقتی رقابت آزاد و عادلانه در صنعت خودروی کشور وجود ندارد با فشار، کنترل و بگیرو ببند تا حدودی می توانید شرایط را مدیریت کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با این وجود کارکرد سازمان های نظارتی در جایگاه خودشان می تواند اثر بخش باشد.

وی در ادامه با بیان کیفیت در فرآیند شکل می گیرد و استاندارد حدی از کیفیت است، افزود: وظیفه اصلی سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز و همچنین ارزیابی کیفیت کالاها و خدمات براساس استانداردهای مرتبط است.

بیات اظهارداشت: این سازمان نقش مستقیمی در تامین مواد اولیه ماشین آلات بخش تولید، فناوری و دانش روز تولید، بکارگیری کارگران و مهندسان با مهارت مکفی و نحوه مدیریت ندارد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: صاحب نظران دانش کیفیت مقوله کیفیت را حاصل یک فرآیند در قالب استقرار یک سیستم کیفیت مناسب و حاصل تمامی بخش های درگیر در تولید از جمله کنترل کیفیت می دانند بنابراین واحد کنترل کیفیت فرآیند تولید فقط بخشی از آن است نه همه آن به عبارتی هر کدام از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت، کارکرد خاص خود را دارند و اینطور نیست که اگر تکنولوژی و ماشین آلات تولید نامناسب باشد شما تنها با کنترل کیفیت بتوان به کیفیت مطلوب دسترسی پیدا کنید.

وی افزود: استاندارد یک مقوله مجزا و منفرد نیست بلکه یک موضوع چند بعدی است که با مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژیکی، صنعتی و غیره در ارتباط است.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: خودرو ساز مکلف است مقررات فنی را در حوزه تولید خود تهیه، تدوین و بر اساس آن عمل کند.

وی تصریح کرد: برای مثال شرکت خودروسازی بنز آلمان استانداردهای که تدوین می کند از استاندارد سازمان ملی کشور آلمان قوی تر است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به حوزه سوخت خودرو گفت: حرکت به سمت سوخت بهتر، مصرف کمتر و آلودگی کمتر جزء فلسفه پایداری کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه ایران هم به این سمت و سو در حال حرکت است، یادآورشد: با توجه به کثرت اتومبیل در تهران و همینطورحجم، فضاو ظرفیتی که این شهر دارد بایستی مدیریت جدی بر روی کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها و تردد کمتر اتومبیل ها در سطح شهر صورت گیرد.

کد خبر: ۴۷٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha