۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
افزایش مصرف نان های حجیم و نیمه حجیم در کشور/ قیمت نان های صنعتی تغییری نداشته است
دبیر انجمن نان های حجیم و نیمه حجی:

افزایش مصرف نان های حجیم و نیمه حجیم در کشور/ قیمت نان های صنعتی تغییری نداشته است

مروت پور، دبیر انجمن نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید نان ‌های صنعتی در کشور افزایش یافته چون نان های صنعتی مبتنی بر تمام استانداردهای لازم تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش بازار، «علیرضا مروت پور» ضمن اشاره به اینکه قیمت نان های صنعتی تغییری نداشته است، افزود: این در حالیکه رشد قیمت مواد اولیه از جمله سلفون قیمت تمام شده تولید نان را به شدت افزایش داده است.

وی همچنین با بیان اینکه تولید نان های حجیم و نیمه حجیم با نان های سنتی بسیار متفاوت است، اظهارداشت: نان های حجیم و نیمه حجیم نیاز به تخمیر دارند ولی نان های سنتی به تخمیر نیاز ندارند.

دبیر انجمن نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: در تولیداین نوع ها باید از یکسری مکمل ها، دانه های مغذی قوی، آنزیم های غذایی و بهبود دهنده ها استفاده شود.

وی در ادامه افزود: تولید نان های حجیم و نیمه حجیم فقط مبتنی بر آرد، آب و نمک نیست بلکه نیاز به یکسری افزودنی دارد که بخشی از این افزودنی ها از محل واردات تامین می شود.

مروت پور بیان داشت: مشکلاتی که کشور در بحث واردات به دلیل اعمال تحریم ها، افزایش نرخ دلار و مواردی از این دست دارد قیمت مواد اولیه تولید نان های حجیم و نیمه حجیم به شدت افزایش یافته وتبع روی قیمت تمام شده آن اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش دولت اینکه تولید کنندگان قیمت محصولات خود را افزایش ندهند از جمله نان که یک کالای استراتژیک و قوت غالب مردم است.

دبیر انجمن نان های حجیم و نیمه حجیم با اشاره به رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید نان های صنعتی در ایام کرونا گفت: خوشبختانه میزان خرید و مصرف نان‌های تولیدی به روش صنعتی در دوران کرونا در کشور افزایش پیدا کرده چرا که از سطح بهداشتی بالاتری برخوردار است.

کد خبر: ۴۷٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha