۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
محدودیت‌های کرونایی در قم تمدید شد/ تأکید بر ساماندهی کارگران فصلی
استاندار قم:

محدودیت‌های کرونایی در قم تمدید شد/ تأکید بر ساماندهی کارگران فصلی

قم - سرمست، استاندار قم از تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان به مدت یک هفته دیگر خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا ناگزیر به تمدید محدودیت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد فوتی‌ها و تعداد بستری‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در قم، گفت: ناگزیر به تمدید محدودیت‌ها در قم هستیم و کاهش تعداد کارکنان در ادارات باعث تراکم بیشتر مردم و مراجعه کنندگان می‌شود که به نظر می‌رسد شیوه معقولی نباشد.

وی با بیان اینکه مرجع اعلام آمار مربوط به کرونا در قم فقط دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: قم از ابتدا در همه موارد و مسائل در برابر دوگانگی اعتقاد و سلامت ایستاده و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) مورد تأیید کارشناسان بهداشتی باشد این مکان برای زائران بازگشایی خواهد شد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کارگران فصلی در این شهر اشاره کرد و گفت: قم جزو اولین استان‌ها در ساماندهی کارگران فصلی بود ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی استقرار کارگران در میادین زیبنده این شهر نیست و باید همراه با حفظ کرامت انسانی باشد، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری قم موظف بودند قبل از فصل پاییز این وضعیت را ساماندهی کنند.

افزایش پلمب واحدهای صنفی متخلف
مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه از افزایش پلمب واحدهای صنفی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی در قم طی هفته گذشته خبر داد و گفت: اغلب این مراکز آموزشگاه‌های خصوصی و مراکز صنفی بوده‌اند که توسط کارشناسان مرکز بهداشت پلمب شدند.

محسن اروجی در ادامه تأکید کرد: برای کنترل ویروس کرونا باید حداقل ۷۰ درصد موارد و پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف و مردم رعایت شود.

فرماندار قم هم در این جلسه از پیگیری ساماندهی کارگران فصلی در قم خبر داد و گفت:‌ اجرای طرح آماده سازی میدان نبوت برای استقرار کارگران مورد استقبال قرار نگرفت و در خیابان ۱۵ خرداد نیز محلی را در نظر گرفته‌ایم.

مرتضی حیدری از طراحی سامانه‌ای برای ثبت مشخصات کارگران و انجام امور کاریابی در قم خبر داد و گفت: در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد و باید بیشتر فعالیت داشته باشد.

شهرداری قم در ساماندهی کارگران فعالیت مناسبی ندارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در این جلسه گفت: برخی توقعات در زمینه ساماندهی کارگران فصلی از شهرداری و برخی ادارات نا بجا است.

مصطفی کاویانی با بیان اینکه شهرداری قم برای ساماندهی کارگران فصلی فعالیت مناسبی ندارد، گفت: در همه شهرهای کشور این مسئولیت بر عهده شهرداری‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم هم در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه ساماندهی هوشمند کارگران فصلی باید مورد توجه باشد، افزود: استقرار کارگران در محل‌های مشخص شده باید همراه با یافتن کار و فعالیت باشد و در غیر این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

سید امیر سامع تصریح کرد: هم اکنون دو مکان میدان نبوت و میدان ۱۵ خرداد در قم برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی درنظر گرفته شده است.

کد خبر: ۴۷٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha