۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
تولید میگوی پرورشی کشور به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد
رئیس سازمان شیلات ایران:

تولید میگوی پرورشی کشور به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد

بوشهر- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توسعه سطح زیرکشت میگوی کشور، تولید میگوی پرورشی تا سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، نبی‌الله خون‌میرزایی صبح چهارشنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوشهر در استانداری اظهار داشت: بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه آبزی پروری است که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

وی مقابله و برخورد با صید غیرمجاز را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: صید ترال و غیرمجاز یکی از دغدغه‌های جامعه شیلاتی است که ضربات شدیدی را به دریا و ذخایر آبزیان وارد می کند و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس در دست بررسی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تلاش برای توسعه زیرساخت های صیادی و آبزی پروری خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل طرح‌ها از جمله اسکله‌های صیادی در استان بوشهر منابع ملی اعتباری تزریق خواهد شد.

وی تسریع در تکمیل اسکله خورخان بردخون را به عنوان یکی از برنامه های مهم و اولویت ها مطرح کرد و افزود: مسئولان استان بوشهر و شیلات کشور تلاش ویژه ای برای تکمیل و بهره برداری از این طرح دارند.

خون‌میرزایی با اشاره به هماهنگی و تعامل مطلوب مسئولان استان بوشهر برای توسعه طرح های شیلاتی، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می شود که این استان را قطب آبزی پروری کشور کرده است.

وی از اختصاص ۱۰ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر به پرورش میگو تا پایان این دولت خبر داد و گفت: تلاش می شود تا سال آینده تولید ۶۰ هزار تن میگوی پرورشی در کشور محقق شود.

رئیس سازمان شیلات ایران از برنامه ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و بیان کرد: تأمین بچه ماهی و میگو برای پرورش در استان بوشهر یکی از برنامه های مهم است که باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای پرورش سالانه پنج میلیون تن ماهی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر ادامه داد: ۳.۶ میلیون تن آن در مناطق جنوبی کشور و سهم و ظرفیت استان بوشهر ۱.۵ میلیون تن است.

کد خبر: ۴۷٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha