۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
جوی پایدار و آرام به مدت ۵ روز در اکثر نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

جوی پایدار و آرام به مدت ۵ روز در اکثر نقاط کشور

رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی بابیان اینکه طی پنج روز آینده جوی پایدار و آرام در بیشتر نقاط کشور وجود خواهد داشت، تأکید کرد: در سیستان و بلوچستان طی سه روز آینده وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت آب‌وهوای کشور را تشریح کرد و گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار و آرام وجود خواهد داشت که این شرایط سبب خواهد شد که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در تهران و کرج با غبار صبحگاهی و افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی مواجه شویم.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال دارد این شرائط باعث ایجاد گردوخاک در این مناطق شود و دریای عمان و شرق تنگه هرمز نیز نسبتاً مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شوند.

رفیعی اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعات غبار محلی وجود خواهد داشت و فردا هم شرایط جوی تهران به همین ترتیب است و پیش‌بینی می‌شود که حداکثر دمای امروز در تهران به ۲۳ درجه و فردا ۲۴ درجه بالای صفر برسد که در نتیجه؛ امروز نسبت به دیروز یک درجه افزایش دما خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: حداقل دمای امروز تهران در مهرآباد ۱۰ درجه بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود فردا به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.

وی گفت: همچنین از نظر دمایی در استان‌ها؛  شهرکرد حداقل دمای ۵ درجه زیر صفر، کرمان و همدان ۲ درجه زیر صفر و مراکز اردبیل، بجنورد، بیرجند و اراک هم دمای یک درجه بالای صفر را تجربه کردند.

رفیعی خاطرنشان کرد: گرم‌ترین شهرهای کشور، امروز اهواز با ۳۸ درجه، بندرعباس ۳۶ درجه، بوشهر ۳۳ درجه و خرم‌آباد ۳۰ درجه بالای صفر را داشتند.

کد خبر: ۴۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha