۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
 تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق روی پرونده‌های دانه درشت است
رئیس اداره پیگیری و نظارت قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق روی پرونده‌های دانه درشت است

مالکی، رئیس اداره پیگیری و نظارت قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر ۵۷۰ پرونده ملی سازمان یافته در ستاد تشکیل شده که ارزش این پرونده‌ها به تنهایی ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، بهنام مالکی  رئیس اداره پیگیری و نظارت قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جایگاه قضایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: به استناد از ماده ۶۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد می‌تواند در تمام پرونده‌های قاچاق از بدو رسیدگی تا مرحله اجرای حکم ورود کند و تعقیب آن را از دستگاه رسیدگی کننده بخواهد.

وی افزود: طبق تبصره سه ماده ۵۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌توانیم، نسبت به تمام آراء برائت صادر شده در پرونده‌های قاچاق اعتراض کنیم. رسیدگی مجدد به این پرونده‌ها پروسه طولانی مدتی است و یکی از تکالیف ستاد محسوب می‌شود. در سال گذشته ۱۲۵ هزار پرونده قاچاق در تمام کشور داشتیم که برخی از آن‌ها در مرحله بدوی رای برائت صادر شده بود و با رصد کارشناسان در ستاد، این پرونده در مرحله اعتراض قرار گرفتند و در مرحله تجدید نظر توانسته‌ایم حقوق تجدید نظر را استیفاء کنیم.

رئیس اداره پیگیری و نظارت قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه از ۱۲۵ هزار پرونده قاچاق سال گذشته، ۶۵ درصد مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی است و باقی پرونده‌ها مربوط به قوه قضائیه است، اظهار کرد: در سال جدید آمارها کاهش پیدا کرده به دلیل وجود کرونا، قرنطینه و همچنین خلوت بودن جاده‌ها کشفیات کمتر بوده و در نتیجه پرونده‌های کمتری تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پرونده‌های سنگین مربوط به دانه درشت‌ها است، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ پرونده ملی و مهم و سازمان یافته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که ارزش این پرونده‌ها به تنهایی ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

مالکی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۰ پرونده حدود سه هزار میلیارد تومان ارزش دارد و ستاد به صورت ویژه روی این پرونده کار می‌کند و کارگروهی به نام کارگروه پرونده‌های ملی و مهم در این رابطه در ستاد تشکیل شده است.

وی به قاچاق سوخت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه قاچاق این ماده به صورت سازمان یافته در کشور صورت می‌گیرد و پرونده‌های خیلی زیادی هم در این رابطه وجود دارد، اما از طریق میزان سوختی که به استان‌ها داده می‌شود، توانسته‌ایم حجم زیادی از سوخت‌های قاچاق را کشف کنیم و آمار قاچاق سوخت در پنج سال گذشته کاهشی بوده است.

کد خبر: ۴۷٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha