۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
ظرفیت تامین مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک در کشور
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی سازمان حمایت اعلام کرد

ظرفیت تامین مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک در کشور

مهدی پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک امروز به گونه ایست که می تواند تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی را در کشور پوشش دهد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اسماعیل مهدی پور افزود: با تدابیری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شده تلاش بر این بود که ظرفیت تولید مواد اولیه و به تبع ظرفیت تولید ماسک رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک به گونه ایست که می تواند تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی را در کشور پوشش دهد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری مسئولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شده است.

وی افزود: سازمان حمایت پس از واگذاری این مسئولیت نشستی با سازمان غذا و دارو به نمایندگی از وزارت بهداشت برگزار کرد و از سازمان مزبور خواست نیاز مراکزدرمانی و داروخانه ها به ماسک و همینطور واحدهای منتخب واجد شرایط تولید کننده ماسک را اعلام تا متناسب با نیاز برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

مهدی پور تصریح کرد: طبق اعلام سازمان غذا و دارو نیاز مراکزدرمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون ماسک است.

وی ادامه داد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت مواد اولیه در اختیار آن ‌ها قرار گیرد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌ شود.

وی افزود: هر کدام از شرکت‌ های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند و یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند سهمیه متعلق به آنان قطع و پرونده آن ‌ها به مراکز قضایی ارسال می شود البته از طرفی واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

مهدی پور بیان داشت: تاکنون سهمیه ۲۵ واحد خاطی قطع و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یادآورشد: مسئولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است.

کد خبر: ۴۷٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha