۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
سند اصلاحات، راه حل بحران مزمن اقتصادی عراق است
نخست وزیر عراق:

سند اصلاحات، راه حل بحران مزمن اقتصادی عراق است

الکاظمی، نخست وزیر عراق، سند اصلاحات پیشنهادی دولت خود را راه حل بحران مزمن اقتصادی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش بازار، مصطفی الکاظمی گفت: سندی که روز گذشته دولت برای اصلاحات در اختیار گروه‌های سیاسی عراق قرار داد، طرحی برای حل بحران مزمن مدیریت اقتصاد است که متنوع نبودن منابع درآمد دولت و وابستگی کامل آن به درآمدهای نفتی علت آن است.

الکاظمی افزود: سند اصلاحات طرح اولیه برای آغاز اصلاحات اقتصادی است. این سند می‌تواند پایه و اساس چشم انداز آینده عراق باشد.

وی ابراز امیدواری کرد پارلمان عراق این سند اصلاحات را بررسی و تصویب کند تا چارچوب کلی برای تلاش جدی و واقعی به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور باشد.

نخست وزیر عراق در دیدار با نمایندگان گروه‌های سیاسی این کشور گفت: دولت بر پشت سر گذاشتن همه چالش‌های فعلی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی با وجود فشارها و موانع متعدد، اصرار دارد.

گفتنی است سندی که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با عنوان ”سند اصلاحات سفید“ ارائه کرد، شامل تحقق ثبات مالی با افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های دولت، اجرای اصلاحات در بخش‌های اقتصادی از جمله کشاورزی، نفت و صرافی ها، ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از صنایع کوچک با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود زیرساخت‌ها در بخش‌های انرژی، ارتباطات، حمل و نقل و شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد است.

کد خبر: ۴۷٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha