۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
افزایش صادرات و واردات چین
با از سرگیری تدریجی تجارت بین المللی صورت گرفت

افزایش صادرات و واردات چین

در حالی که اقتصاد جهانی بازگشایی می‌شود و رقبای چین با کاهش توانایی تولید روبرو هستند، شرکت‌های چینی تلاش دارند سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.

به گزارش بازار، میزان واردات چین در سپتامبر سریعترین رشد امسال را داشته است و میزان صادرات این کشور نیز افزایش نشان می‌دهد.

تعداد بیشتری از شرکای تجاری چین محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا را لغو کرده اند و در نتیجه، اقتصاد چین که دومین اقتصاد قدرتمند جهان به شمار میرود بهبود یافته است.

اطلاعات گمرکی که روز سه شنبه ارائه شد، نشان می‌دهد میزان صادرات در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۹/۹ دهم درصد افزایش یافت. این رقم به میزان زیادی با پیش بینی تحلیلگران در خصوص محقق شدن رشد اقتصادی ده درصدی مطابقت دارد.

این عملکرد خوب تجاری نشان می‌دهد صادرکنندگان چینی به سرعت در حال بهبود دادن شرایط خود و دریافت سفارش‌های خارجی بیشتر هستند که همه گیری ویروس کرونا آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود. در حالی که اقتصاد جهانی بازگشایی می‌شود و رقبای چین با کاهش توانایی تولید روبرو هستند، شرکت‌های چینی تلاش دارند سهم بیشتری از بازار به دست آورند.

با از سرگیری تدریجی تجارت بین المللی، فعالیت‌های کارخانه‌های چینی نیز افزایش یافته است.

میزان واردات چین که ماه اوت دو و یک دهم درصد کاهش یافته بود، ۱۳ و دو دهم درصد افزایش یافت. این رقم بسیار بیشتر از افزایش سه دهم درصدی است که پیش بینی شده بود.

مازاد تجاری چین در ماه سپتامبر ۳۷ میلیارد دلار بود. میزان مازاد تجاری چین در نظرسنجی‌ها ۵۸ میلیارد دلار پیش بینی شده بود و این رقم ماه اوت، ۵۸ میلیارد و ۹۳ میلیون دلار بود.

پیش بینی می‌شود تنش‌های آمریکا و چین پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تشدید شود.

چین هنوز به قول خود مبنی بر افزایش خرید کالاهای آمریکایی که ماه فوریه آن را مطرح کرده بود عمل نکرده است.

مازاد تجاری چین با آمریکا ماه سپتامبر به ۳۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار رسید که این رقم ماه اوت ۳۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بود.

مقامات ارشد تجاری چین و آمریکا در گفتگوی تلفنی در ماه اوت بار دیگر بر پایبندی خود به نخستین مرحله از یک توافق تجاری تاکید کردند

با وجود این، سونی پردیو وزیر کشاورزی آمریکا پیشتر در این ماه در خصوص احتمال عمل کردن چین به تعهد خود مبنی بر خرید مقادیر کافی از محصولات کشاورزی آمریکا که در مرحله نخست توافق تجاری قول آن را داده بود، ابراز تردید کرد.

کد خبر: ۴۷٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha