۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
لزوم بازخواست بانکهایی که در پرداخت تسهیلات کرونا کم کاری می کنند
استاندار فارس تاکید کرد

لزوم بازخواست بانکهایی که در پرداخت تسهیلات کرونا کم کاری می کنند

شیراز- استاندار فارس گفت: در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های آسیب دیده از کرونا برخی از بانک ها و دستگاه های اجرایی عملکرد خوبی داشته اند که باید تشویق شوند اما اگر برخی بانک ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه کوتاهی داشته باشند حتما بازخواست و تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان این که در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های آسیب دیده از کرونا برخی از بانک ها و دستگاه های اجرایی عملکرد خوبی داشته اند که باید تشویق شوند، افزود: اگر برخی بانک ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه کوتاهی داشته باشند حتما بازخواست و تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با تاکید بر این که بخش تولید باید بر اساس منطق و قانون مورد حمایت دستگاه های مالیاتی قرار گیرد، تصریح کرد: باید جذب درآمدهای عمومی دولت نیز مورد توجه قرار داشته باشد زیرا اگر این درآمدها به دست نیاید برخی از خدمات دولتی نیز مختل خواهد شد و جامعه متضرر می شود.

استاندار فارس با اشاره به این که کاهش درآمدهای مالیاتی در برخی بخش ها مانند گردشگری طبیعی و حاصل شرایط شیوع کرونا است، ادامه داد: باید با تلاش هدفمند و قابل دفاع در حوزه های مختلف به ویژه بخش هایی که تاکنون در پوشش اخذ مالیات قرار نداشته اند، کاهش درآمدها جبران شود.

رحیمی با بیان این که ارزیابی از عملکرد بانک های استان فارس در زمینه نسبت مصارف به منابع و پرداخت تسهیلات به طرح های استانی مثبت نیست؛ هرچند پرداخت تسهیلات بانک ها در سطح ملی به طرح های استانی باید در ارزیابی ها لحاظ شود، اظهار داشت: به نظر می رسد بانک ها در مقایسه با بانک های سایر استان ها، نقش مورد انتظار را در توسعه استان فارس ایفا نکرده اند.

استاندار فارس با تاکید بر این که طرح های توسعه ای این استان آماده دریافت تسهیلات هستند و بانک ها باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند، افزود: به نظر می رسد بانک ها به دلیل عملکرد و یا ارائه ندادن آمارهای شفاف، اثرگذاری لازم را در توسعه استان ندارند.

کد خبر: ۴۷٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha