۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
بازار سرمایه همچنان مستعد رشد است
مدیر سبدگردانی شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک:

بازار سرمایه همچنان مستعد رشد است

موسوی، مدیر سبدگردانی شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک، بازار سرمایه را همچنان جزو گزینه های بهینه سرمایه گذاری دانست.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، وحیده موسوی، گفت: قطعا بازارسرمایه در بلندمدت جزو بهترین گزینه های سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در سهام، آپشن های بازارسرمایه شامل put option، call option و حتی بازارهای آتی و همچنین صندوق های قابل معامله می تواند همچنان گزینه بهینه سرمایه گذاری باشد.

وی در ادامه افزود: در همه دنیا بازارهای مالی به گونه ای طراحی شده اند که به شدت از تصمیم ناگهانی سیاستمداران و سیاستگذاران تاثیر می پذیرند و در لحظه واکنش نشان می دهند؛ همین امر موجب می شود سرمایه گذاران همواره دغدغه خاطر داشته و گاهی بازارسرمایه را ناامن تصور کنند.

مدیر سبدگردانی شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک توضیح داد: از آنجا که در مقطع فعلی، شاهد آن هستیم که ریسک سیستماتیک بازارسرمایه افزایش یافته، همواره باید سعی بر این باشد سبدی متنوع از انواع دارایی های مالی داشته باشیم تا بتوانیم تا حد امکان ریسک را کنترل کنیم. در هر حال بازارسرمایه همچنان مستعد رشد خواهد بود؛ به شرطی که حساب شده و اصولی سبد دارایی خود را طراحی کنیم.

موسوی در خصوص سناریوی پیش روی دلار هم بیان کرد: پیش بینی اینکه دلار افت می کند یا همچنان به رشد خود ادامه می دهد، مسلما در شرایط کنونی بسیار سخت است. همچنان آینده بازارهای مالی ایران تا حدود زیادی تا مشخص شدن تکلیف انتخابات آمریکا مه آلود است و شاید نباید این گونه باشد، از طرفی مسلما سیاست دولت برای پایین نگه داشتن نرخ دلار یا آزاد گذاشتن آن تاثیر به سزایی بر این مساله دارد.

مدیر سبدگردانی مشاورسرمایه گذاری فاینتک افزود: شاید از نظر تحلیل گران تفاوت چندانی ندارد که در بازار آزاد نرخ دلار ۲۸ هزارتومان باشد یا ۲۵ هزارتومان. ملاک دلار نیمایی است که قاعدتا پس از کش و قوس هایی این دو نرخ به هم نزدیک خواهند شد. سناریوی پیش روی دلار قطعا با انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ رابطه مستقیم دارد و افزایش نرخ دلار با بهبود شرایط اقتصادی ایران رابطه معکوس دارد.

وی در خصوص آینده بازر سرمایه اینگونه توضیح داد: رشد اقتصادی هر کشور از رشد سرمایه گذاری آن کشور نشات می گیرد و رشد بازارسرمایه ایران نیز تابع گشایش اقتصادی و کاهش تحریم هاست. در سطح کلان بازارسرمایه با رشد فعالیت های بنگاه های اقتصادی و افزایش سودآوری و فروش شرکت ها و ورودشان به سطحی بالاتر رشد و عمق بیشتری یافته است.

موسوی افزود: می توان آینده روشن تری برای بورس متصور بود؛ مشروط بر اینکه شرایط اقتصادی و سیاسی پیش رو به سمت توسعه بیشتر حرکت کند. امیدواریم در شرایط کنونی سیاست خارجی به گونه ای پیش رود که تحلیل گران و سرمایه گذاران سهام خود را بر اساس تحلیل و گزارش های فصلی قوی و EPS شرکت ها،  و نه بر اساس عوامل غیر بنیادی خریداری کنند.

کد خبر: ۴۷٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha