۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
هر افزایش قیمتی برای صنعت آب معدنی خطرناک است
دبیر انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران:

هر افزایش قیمتی برای صنعت آب معدنی خطرناک است

فروهر، دبیر انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران گفت: هر افزایشی قیمتی برای صنعت آب معدنی و آشامیدنی بسیار خطرناک است.

به گزارش بازار، «پیمان فروهر» افزود: فعالان این صنعت هیچگاه دوست ندارند قیمت محصولات خود را افزایش دهند چون صنعت به‌شدت تحت تاثیر بازار تقاضاست.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته هر سال اواخر فروردین ماه نسبت به افزایش قیمت آب های بسته بندی (معدنی و آشامیدنی) در کشور اقدام می شد اما امسال هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران با هدف همراهی با مردم، مراعات حال مردم و همینطور با هدف همراهی با سازمان های نظارتی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دولت تصمیم گرفت که هیچ گونه افزایش قیمتی را در این حوزه اعلام نکند.

دبیر انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران گفت: این در حالی بود که در همان مقطع همه صنایع غذایی قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

وی افزود: تاب آوری صنعت آب معدنی در برابر تمامی تورم ها، افزایش لجام گسیخته قیمت مواد اولیه، هزینه های تولید و غیره به شدت کاهش پیدا کرد و فعالان این صنعت مجبورشدند برای تطبیق خود با شرایط سخت کشور قیمت آب معدنی و آشامیدنی را اوائل مرداد ماه سال جاری افزایش دهند.

فروهر در پاسخ به این پرسش که امروز بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور به آب لوله کشی دسترسی دارند آیا افزایش قیمت آب معدنی باعث نمی شود بازار با کاهش تقاضا مواجه شود، اظهارداشت: فعالان این صنعت هیچگاه دوست ندارند قیمت محصولات خود را افزایش دهندچرا که هر افزایشی قیمتی برای صنعت آب معدنی و آشامیدنی بسیار خطرناک است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی با اشاره به اینکه هزینه های تمام ‌شده کالا برای تولیدکنندگان هر روز افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند، گفت: صنعت تولید آب معدنی و آشامیدنی ایران نیز متاثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت تمام ‌شده است،

وی با اعلام اینکه اوائل مرداد ماه سال جاری افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب معدنی و آب آشامیدنی به تصویب رسید، افزود: این حوزه مشمول قیمت‌گذاری نیست ولی تولیدکنندگان باید هزینه های تولید و گزارش آماری خود را به‌ همراه درخواست افزایش قیمت‌ ها به سازمان حمایت ارسال کنند تا در نهایت مشکلی برای افزایش قیمت ‌ها وجود نداشته باشد.

فروهر اظهارداشت: در حال حاضر هزینه ها برای صنعت آب معدنی و آشامیدنی افزایش قابل توجهی پیدا کرده اما مشکل اینجاست اگر افزایش قیمت بیشتری را اعمال کنیم مشتری خود را از دست خواهیم داد.

وی ضمن اشاره به اینکه بازار بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد، یادآورشد: صنعت آب معدنی به‌شدت تحت تاثیر بازار تقاضاست بر همین اساس نمی‌توان بیش از این افزایش قیمت ها را اجرایی کرد.

کد خبر: ۴۷٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha