۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان گلستان راکد هستند/ تلاش برای افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال
مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان در گفتگو با بازار:

۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان گلستان راکد هستند/ تلاش برای افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان، گفت: تلاش ما این است که برای رفع مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، اقدامات لازم را انجام بدهیم تا زمینه افزایش بهره‌وری آن ها فراهم شود و به جهش تولید دست پیدا کنند.

سجاد صفری؛ بازار: «حجت الله خلیل زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان فعالیت دارند و چند نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند؟ اظهار داشت: تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان، ۷۹۶ واحد تولیدی و صنعتی هستند که از این تعداد ۲۰۸ واحد تولیدی آن ها راکد هستند.
وی افزود: تعداد واحدهای راکد استان ۲۳۳ واحد بودند که از ابتدای سالجاری تا ۲۰ مهرماه ۹۹ تعداد ۲۵ واحد آن ها به چرخه تولید بازگشته اند و در حال حاضر، حدود ۲۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی راکد هستند.
این مقام مسئول، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم که تا پایان سالجاری، تعداد ۲۵ واحد تولیدی راکد دیگر را به چرخه تولید برگردانیم تا زمینه اشتغالزایی بیشتری در استان فراهم شود.
خلیل زاده در ادامه، اظهار داشت: حدود ۹ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها نواحی صنعتی استان گلستان به کار مشغول هستند.

تلاش برای دستیابی به جهش تولید
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه امسال بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است آیا واحدهای تولیدی استان گلستان می‌توانند به جهش تولید دست پیدا کنند؟ به خبرنگار بازار، گفت: مفهوم جهش تولید این است که اگر یک واحد تولیدی در سال گذشته، با ۴۰ درصد ظرفیت به فعالیت مشغول بوده است؛ اگر امسال بتواند ظرفیت بهره‌وری آن از ۴۰ به ۷۰ یا ۸۰ درصد افزایش یابد در واقع می‌توان گفت که آن واحد به جهش تولید دست پیدا کرده‌ است.
خلیل زاده اظهار داشت: تلاش ما این است که برای رفع مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان، اقدامات لازم را انجام بدهیم تا زمینه افزایش بهره‌وری آن ها فراهم شود و به جهش تولید دست پیدا کنند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در استان گلستان وجود دارد؛ واحدهای تولیدی و صنعتی استان، می توانند به جهش تولید برسند و امیدواریم تا پایان سالجاری این امر، محقق شود.

عدم نقدینگی واحدهای تولیدی رفع می شود
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که مشکل اصلی واحدهای تولیدی کشور، نبود نقدینگی کافی است و برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان، تاکنون، چه اقداماتی صورت گرفته است؟ به بازار، گفت: بانک‌های استان گلستان در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان، تاکنون، همکاری‌های لازم را داشته اند و استان گلستان در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، در بین استان‌های کشور در رتبه ۸ قرار دارد.
وی افزود: با توجه به همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، واحدهایی که مشکل نقدینگی دارند را شناسایی خواهیم کرد و آنها به بانک‌های استان معرفی خواهند شد تا از طریق دریافت تسهیلات مشکل آنها رفع شود.

برنامه هایی برای جذب سرمایه گذاران جدید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که برای جذب سرمایه‌گذاران جدید در عرصه تولید استان چه برنامه هایی دارید؟ به بازار، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم واحدهای تولیدی و صنعتی، همچون زمین، برق و آب در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارد.
خلیل زاده، اظهار داشت: با توجه به مساعدت و همکاری استاندار گلستان در راستای جذب سرمایه‌گذاران جدید و اقدامات انجام شده در تلاش هستیم که درخصوص اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران بوروکراسی اداری را به حداقل برسانیم تا موضوع سرمایه‌گذاری در عرصه تولید برای سرمایه‌گذاران جذاب شود.

کد خبر: ۴۷٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha