۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کلیبر تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند
معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کلیبر تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند

کلیبر- معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کلیبر که فاقد اینترنت هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی خرامش امروز عصر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان کلیبر در حوزه ارتباطات و مخابرات که در محل فرمانداری کلیبر برگزار شد، در خصوص حل مشکلات روستاها و مناطق فاقد پوشش این شهرستان گفت: براساس دستورالعمل وزارت ارتباطات باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی داشته باشند. در شهرستان کلیبر ۱۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و  ۴۶ روستا فاقد پوشش و یا با ضعف اینترنت مواجه هستند که امیدواریم به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.

خرامش همچنین در خصوص دکل های بلاستفاده نیز گفت: اگر در شهرستان دکلی نصب و بدون استفاده باشد اداره کل ارتباطات و اطلاعات نسبت به ساماندهی آن قطعا اقدام خواهد کرد.

کلیبر از لحاظ اینترنت و ارتباطات از متوسط استانی و کشوری بسیار پایین است
فرماندار شهرستان کلیبر در این جلسه نیز افزود: متاسفانه کلیبر از لحاظ اینترنت و ارتباطات از متوسط استانی و کشوری بسیار پایین است.

علی حاجی پور مشکل ضعف اینترنت را معظلی بزرگ برای دانش آموزان در این ایام کرونایی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در این ایام به دلیل بیماری کووید-۱۹ امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد ضعف اینترنت باعث شده استفاده از برنامه شاد علی الخصوص برای دانش آموزان روستایی محدود شود.

وی افزود: علیرغم توریستی بودن شهرستان کلیبر، متاسفانه نسبت بهره مندی این شهرستان از اینترنت و ارتباطات از متوسط استانی و کشوری بسیار پایین است که اقداماتی مناسب و جدی را طلب می‌کند. 

کد خبر: ۴۷٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha