۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
پایان بازسازی ۶۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل
رئیس بنیاد مسکن کشور خبر داد:

پایان بازسازی ۶۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل

آق قلا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اثر سیل سال گذشته۶۶ هزار  و ۷۱۹ واحد مسکونی کشور خسارت دیده بودند که بازسازی آن‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  بازار، علیرضا تابش عصر دوشنبه در جشن پایان بازسازی مناطق سیل زده کشور که به صورت متمرکز در آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی در سیل سال گذشته خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی ۱۰۰ درصد واحدهای خسارت دیده به اتمام رسیده است، افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۹۰ هزار واحد هم در ۲۲ استان خسارت دیده از سیل تعمیر شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در ابتدای سیل چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم بلاعوض پرداخت شد.

وی با این توضیح که همراه بازسازی واحدها، تاسیسات روبنایی و ابنیه هم با ۷۴۶ میلیارد تومان در ۹۵۰ روستا در ۲۸ استان بازسازی شد، ‌تصریح کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان کمک مردمی به واحدهای مسکونی اختصاص یافت و ۵۰۰ هزار تن سیمان رایگان بین واحدهای خسارت دیده توزیع شد.‌

به گفته تابش از سال گذشته تاکنون۳۰ میلیارد تومان بنیاد برکت به نوسازی واحدها کمک کرده و هزار و ۵۰۰ واحد هم توسط سپاه تعمیر و تکمیل شد.

کد خبر: ۴۷٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha