۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
ملت ایران از حوادث سال‌های اخیر سربلند بیرون ‌آمد
رئیس جمهور:

ملت ایران از حوادث سال‌های اخیر سربلند بیرون ‌آمد

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح های بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گفت: مردم ایران در حوادث بسیار سخت چند سال گذشته سرافراز و سربلند بیرون‌ آمدند.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در آیین بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که پس از سیلاب فروردین ۹۸ توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرایی شد، گفت: افتتاح امروز که بیست و هشتمین افتتاح هفتگی ما در سال ۹۹ بود ویژگی‌های خاص خود را دارد. در واقع تشکر و سپاس از همه دست اندرکارانی است که در سال ۹۸ و ۶ ماهه ۹۹ تلاش کردند تا همه طرح‌هایی که مربوط به احداث و یا تعمیر و مرمت در همه زیربناها و همچنین ساختمان‌های مسکونی و تجاری و ساختمان و راه‌ها به عمل بیاورند.

وی ادامه داد: در مجموع حادثه سیل ۹۸ حادثه تلخی برای همه بود به دلیل این که بسیاری از هموطنان خانه خود را از دست دادند و همانطور که در آمار اعلام شد ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که از نو تجدید بنا شد و حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری دچار خسارت عمده شد که در این مدت مرمت شد.

روحانی گفت: این حادثه تلخ بود و در کنار آن شیرینی که این حادثه داشت، تامین آب برای کشور بود که همه سدها پر شد و از لحاظ تامین منابع آب، ‌آب خوان داری و آبخیرزداری برای کشور مفید بود و منابع زیرزمینی سیراب شد اما در عین حال خسارت زیادی هم داشتیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران در طول چند سال گذشته در حوادث بسیار سختی سرافراز در تاریخ بودند، گفت: یکی از حوادث مربوط به سال ۹۸ بود. حوادث آخر سال ۹۸ و اوایل ۹۹ ملت ایران سرافراز بود. در داستان کرونا باز هم ملت سرافراز بود. در مساله تحریم از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید بر علیه ملت بزرگ اعمال کردند در هر سه بحران بزرگ و شدت ابتلا مردم سرافراز بیرون آمدند.

در حادثه سیل همه مردم پای کار آمدند
وی گفت: در داستان سیل آن چه که مهم بود همه مردم پای کار آمدند. رهبر معظم انقلاب که در همه مقاطع حساس رهبری و هدایت می کنند در این مساله هدایت کردند. همه نیروهای مسلح پای کار آمدند. همه نهادها و بنیادها و مردم پای کار آمدند.

روحانی افزود: این که ما در طول مدت یک‌سال و چند ماه توانستیم تقریبا همه جاده‌ها و روستا و خانه‌ها و مناطقی که در اثر سیل تخریب شده بود یا خسارت فراوان دیده بود به نهایت برسانیم یک کار بزرگ تاریخی بوده است. شاهد هم افزایی تلاش و کمک مردم همه مسوولین که در این حادثه بودیم و همه فعال بودند.

وی افزود: بعد از حادثه سیل ۹۸ دولت در شرایط سختی بود. از ابتدای سال ۹۷ با مشکلات شدید اقتصادی و تحریم بی نظیر تاریخی مواجه بودیم اما در عین حال در همان ابتدای روزهای سیل تصمیمات مهمی را اتخاذ و حدود ۵ هزار میلیارد در همان روزهای اولیه تامین کردیم برای این که فعالیت‌ها و خاک برداری‌ها شروع شود. البته همه در این کار تلاش و فعالیت کردند.

روحانی خاطرنشان کرد، در دنیا سیل‌های مهمی به‌وجود آمده، آن‌هم نه در همه استان‌ها. تقریبا سراسر کشور و ۲۵ استان ما گرفتار سیل بود، و ۲۲ استان خسارت فراوان دید، ۳-۴ استان ما شرایط بحرانی داشت که همه اینها را ظرف یک سال و چندماه ترمیم کردیم.

رییس جمهوری گفت: در دنیا طوفان‌ها و سیل‌هایی در مناطقی حتی در کشورهای پیشرفته رخ می‌دهد که بعد چند سال هنوز مردم به مسکن خودشان نمی‌رسند و این جزو افتخارات ملی ما است. به نظر من پایان ۹۷ و فروردین ۹۸ به‌عنوان روزهای پرافتخار همکاری و ایثار ملت ایران در تاریخ ما ثبت شد.

وی افزود: در این حادثه به ما نشان داده شد که وقتی ما با طبیعت با بی‌انصافی و بی‌رحمی برخورد می‌کنیم، طبیعت چطور به ما عکس‌العمل نشان می‌دهد. وقتی ما اجازه می‌دهیم که مراتع و زمین‌های کشاورزی تخریب شوند، در زمین‌های شیبدار کشاورزی انجام شود، وقتی اجازه می‌دهیم که در مسیل و جایی که باید سیل عبور کند، عده‌ای ساختمان بسازند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

کد خبر: ۴۷٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha