۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
بازسازی ۱۷۹۵ کیلومتر راه‌های اصلی در کشور
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

بازسازی ۱۷۹۵ کیلومتر راه‌های اصلی در کشور

اسلامی، وزیر راه گفت: ۱۷۹۵ کلیومتر از راه‌های اصلی، ۷۳۲۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی و ۶۵۹۲ دستگاه ابنیه فنی که در سیل تخریب شده بودند، بازسازی و احیا شده اند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم افتتاح طرح‌های نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت‌های پیمانکاری که در پروژه‌های گوناگون مشغول به کار بودند وارد مناطق آسیب دیده شدند و اقدامات زیادی انجام دادند و امروز بخش گسترده‌ای از طرح‌ها را افتتاح می‌کنیم ضمن ایکنه بخش‌های باقی مانده، تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ استان کشور در سال گذشته دچار خسارت سیل شدند ادامه داد: ۲ هزار و ۴۸۵ کیلومتر راه‌های اصلی، ۲ هزار و ۶۳۷ کیلومتر راه فرعی، ۱۰ هزار ابنیه فنی و پل آسیب دیدند که در آن زمان، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان براورد خسارت شد و به ستاد بحران اعلام کردیم.

اسلامی با بیان اینکه ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی‌ها دریافت کردیم گفت: در این دولت، بازسازی مناطق آسیب دیده در بخش راه و شهرسازی با کیفیت و سرعت زیاد انجام شد و مردم به زندگی عادی خود بازگشتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر، احداث دیوار ساحلی در خرم آباد است گفت: در شهرهایی که زمین دولتی موجود نبود اقدام به خرید و تامین زمین کردیم و افرادی که در بستر یا حریم رودخانه‌ها ساکن بودند به آنجا منتقل شدند ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز اقدام به ساخت مسکن در مکان‌های جدید کرد.

اسلامی افزود: راهداران به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند ضمن اینکه همه راه‌ها مرمت و تعمیر شده و در حال استفاده است.

وزیر راه اقدام دیگر را، احداث راه‌های جایگزین دانست که تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد البته ۶۹۰ کیلومتر راه‌های متنوعی است که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۴۷٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha