۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
اعطای ۹۹۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل زده
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اعطای ۹۹۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل زده

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: از زمان وقوع سیل سال ۹۷ و ۹۸ تاکنون ۹۹۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل زده اعطا شده است.

به گزارش بازار، کاظم خاوازی در مراسم بهره برداری از طرح‌های بازسازی و نوسازی شده مناطق سیل زده افزود: بارش‌های سال ۹۷ و ۹۸ و سیلی که در پی آن به وقوع پیوست هرچند در تامین منابع آبی کمک حال کشور شد، اما به بخش کشاورزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد و ۴۳۰ هزار نفر درگیر این سیل شدند.

وی اضافه کرد: ۵۲ درصد در بخش زراعت، ۲۶ درصد در بخش آب و خاک و ۱۴ درصد در بخش آبزیان از این سیل، آسیب دیدند.

خاوازی ادامه داد: استان خوزستان بیشترین خسارت را از این سیل دید به طوری که ۴۸ و نیم درصد از مجموع این خسارات، مربوط به این استان است.

وی گفت: اقدامات وزارت جهادکشاورزی برای مناطق سیل زده در چهار محور پیگیری شد؛ محور نخست اقدامات ضرب الاجلی است که براساس آن، هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین تامین شد و دو هزار و ۲۰۰ کارشناس به مزارع اعزام شدند، ۳۱۴ هکتار آب از مزارع تخلیه و همچنین ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی نیز آماده کشت مجدد شد ضمن اینکه هزار و ۷۰۰ کیلومتر لایروبی از کانال‌ها صورت پذیرفت و دو و دو دهم میلیون راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند و یک میلیون راس دام هم با جا به جایی موقت، به مناطق امن انتقال یافتند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: محور دوم اقدامات وزارت جهادکشاورزی انجام کارهای حمایتی است که براساس آن ۹۹۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد همچنین ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مورد استمهال قرار گرفت و ۱۳۶ میلیارد تومان نیز از صندوق بیمه به کشاورزان پرداخت شد.

خاوازی ادامه داد: در قالب اقدامات پیشگیرانه هم در ۷۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان به انجام رسید که تا پایان آبان ماه، کل این عملیات به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی و زیربنایی کشاورزی گفت: ۹۵۰ کیلومتر از قنوات، همچنین ۱۳۸ ایستگاه پمپاژ و ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های بین مزارع مرمت شد ضمن اینکه ۵۰ هزار هکتار از اراضی مستعد سیل نیز، زهکشی شد و در مجموع ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات مختلف در اختیار بخش کشاورزی که از سیل آسیب دیده بودند، قرار گرفت.

کد خبر: ۴۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha