۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
امکان پوشش مواد اولیه برای تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک در کشور
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مطرح کرد

امکان پوشش مواد اولیه برای تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک در کشور

مهدی پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت گفت: ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک امروز به گونه ایست که می تواند تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی را در کشور پوشش دهد.

به گزارش بازار، اسماعیل مهدی پور مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: با تدابیری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شده تلاش بر این بود که ظرفیت تولید مواد اولیه و به تبع ظرفیت تولید ماسک رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه امروز ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک به گونه ایست که می تواند تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی را در کشور پوشش دهد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری مسئولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شده است.

وی در ادامه افزود: سازمان حمایت پس از واگذاری این مسئولیت نشستی با سازمان غذا و دارو به نمایندگی از وزارت بهداشت برگزار کرد و از سازمان مزبور خواست نیاز مراکزدرمانی و داروخانه ها به ماسک و همینطور واحدهای منتخب واجد شرایط تولید کننده ماسک را اعلام تا متناسب با نیاز برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

مهدی پور اظهارداشت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو نیاز مراکزدرمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون ماسک است.

وی ادامه داد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت مواد اولیه در اختیار آن ‌ها قرار گیرد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌ شود.

وی افزود: هر کدام از شرکت‌ های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند و یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند سهمیه متعلق به آنان قطع و پرونده آن ‌ها به مراکز قضایی ارسال می شود البته از طرفی واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

مهدی پور بیان داشت: تاکنون سهمیه ۲۵ واحد خاطی قطع و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یادآورشد: مسئولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است.

کد خبر: ۴۷٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha