۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف در استان سمنان تولید می‌شود
معاون سازمان صمت استان سمنان:

سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان بابیان اینکه ۲۶ شرکت تعاونی فعال در حوزه قالیبافی وجود دارد، گفت: سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا مداح پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت سمنان ضمن بیان اینکه ۲۶ شرکت تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه ۹۳ کارگاه قالی‌بافی در استان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار بافنده فعال و تعداد هشت مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه در استان فعالیت می‌کنند.

تأمین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان فرش در استان سمنان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه کارگاه‌های قالی‌بافی به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ۵۸ کارگاه به‌صورت متمرکز و ۳۵ کارگاه به‌صورت غیرمتمرکز هستند.

مداح بابیان اینکه این شرکت‌ها زیرمجموعه دو اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند، افزود: ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی است.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم‌بهره از مهم‌ترین مسائل و مشکلات بافندگان فرش در استان محسوب می‌شود، ابراز کرد: این در حالی است که در استان سمنان مواد اولیه از طریق استان‌های بزرگ و غیرمستقیم تهیه می‌شود به همین سبب هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین است و برخی از شرکت‌ها نیز باقیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می‌کنند.

کد خبر: ۴۷٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha