۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
شرکت‌های خودرویی پیش از ورود محصولات چینی  به بازار دقت کنند
اتصالات موتوری خودروهای چینی در بحران کیفیت

شرکت‌های خودرویی پیش از ورود محصولات چینی به بازار دقت کنند

در برخی از خودروهای چینی اتصالات یا لوله‌های سیستم خنک‌کاری و روغن‌کاری مخصوصا در خودروهای توربوشارژ به حدی ضعیف است که در کیلومترهای پایین کارکرد خودرو سبب خرابی سریع موتور می‌شود. شاید این خودروها در زمان تولید در کمپانی مادر ضعف‌های کیفیتی داشته باشد، اما هنگام ورود به ایران باید نماینده یا شرکت مربوطه به بررسی ضعف پرداخته، آن‌ها را مرتفع و سپس وارد بازار کند.

بازار؛ گروه خودرو: گاهی برای کاهش قیمت نهایی محصول تولیدی کمپانی‌های خودروساز، کیفیت برخی از قطعات پلاستیکی تزئینی داخل اتاق را کاهش می‌دهند. اما هیچگاه سعی نمی‌کنند که کیفیت قطعات پلاستیکی سایر اجزای خودرو مانند موتور و ... را کاهش دهند. بسیاری از اتصالات سیستم‌های خنک‌کاری و روغن‌کاری در موتور به صورت پلاستیکی طراحی می‌شود. گاهی در این لوله‌های پلاستیکی سیالات پرفشاری عبور می‌کند که اگر کیفیت این قطعات پایین باشد منجربه نشتی یا مختل شدن عملکرد موتور خواهد شد.

در برخی از خودروهای چینی اتصالات یا لوله‌های سیستم خنک‌کاری و روغن‌کاری مخصوصا در خودروهای توربوشارژ به حدی ضعیف است که در کیلومترهای پایین کارکرد خودرو سبب خرابی سریع موتور می‌شود. شاید این خودروها در زمان تولید در کمپانی مادر ضعف‌های کیفیتی داشته باشد، اما هنگام ورود به ایران باید نماینده یا شرکت مربوطه به بررسی ضعف پرداخته و آن‌ها را مرتفع و سپس وارد بازار کند. تعویض برخی از این قطعات پلاستیکی هزینه فراوانی را به شرکت یا مالک خودرو تحمیل نکرده و از ضررهای چندمیلیونی برای تعمیر موتور انجام می‌شود جلوگیری کند. البته این ضعف تنها مربوط به خودروهای چینی نیست و بلکه در برخی از خودروهای داخلی نیز مشهود است.

 با این حال شاید! اگر خدمات پس از فروش مناسبی وجود داشت و ارتباط با خودرو ساز مادر محکم و پا برجا بود، این خودرو ها از سوی نمایندگیخودرو ساز مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای حفظ اعتبارشان فراخوان برای تعویض قطعات می دادند.  

کد خبر: ۴۷٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha