۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
استان سمنان قطب تولید واکسن و داروی دامی؛ اشتغال و سرمایه‌گذاری در راه توسعه اقتصادی
بازار گزارش می دهد؛

استان سمنان قطب تولید واکسن و داروی دامی؛ اشتغال و سرمایه‌گذاری در راه توسعه اقتصادی

سمنان - نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی و واکسن دامی کشور در استان سمنان وجود دارد که ظرفیتی عظیم از لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود تا جایی که امروز شاهد تحقق سرمایه‌گذاری روسیه در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، استان سمنان در زمینه زیرساخت های مورد نیاز در راستای تولید دارو اعم از انسانی و دامی وضعیت خوبی دارد و وجود واحدهای متعددی تولید دارو در این استان توانسته سمنان را به مثابه یک برند در این زمینه مطرح کند.

این موضوع توانست حتی پای سرمایه‌گذاران را نیز به تولید داروهای دامی و انسانی به این استان باز کند تا جایی که افتتاح فاز توزین متمرکز داروهای دامی گرمسار با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دوازدهمین روز از مرداد ماه ۹۸ رقم خورد.

افزایش ظرفیت تولید داروی دامی

بنا به اعلام مسئولان این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده همچنین ۱۰ نفر از متخصصان دارویی و شیمیست‌های دارویی صاحب شغل شدند و روزانه دو تُن ماده اولیه و کمکی برای تولید انواع داروهای دامی نمونه‌برداری می‌شود.

قبل از آن نیز تا پایان سال گذشته ۲۰۸ قلم انواع داروهای دامی در این استان تولید می‌ شد که این رقم امسال افزایش نیز یافته است در نتیجه داشته های قبل و دارایی های کنونی توانسته استان سمنان را به عنوان یک پایلوت داروسازی مطرح سازد.

سال گذشته ۴۰ میلیون قلم قرص و پودر و داروی تزریقی در استان سمنان در زمینه دامپزشکی تولید شد که در سال ۹۷ کمی بیش از ۴۰ درصد کل تولید کشور بود.

۱۸ کارخانه فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از فعالیت ۱۸ کارخانه داروی دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: این کارخانه ها توان بالای تولیدی و اشتغال زایی دارند همچنین کارخانه جدیدی در سمنان با مشارکت طرف روسی تا چهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

حمید رضا حسینی درباره توانمندی های استان در زمینه تولید داروهای دامی و طیور همچنین بیان کرد: ۲۷۷ قلم داروی دام و طیور به دست توانمند نیروهای متخصص داخلی در این مجموعه‌ها تولید می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال خوب ایجاد شده در زمینه تولید داروهای دامی و همچنین طیور در سطح استان سمنان، گفت: سمنان از لحاظ حجم و میزان تولید داروهای مرتبط با دام و طیور در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

در دهه فجر ۹۸ اما نقطه عطف این موضوع رقم خورد، یک واحد تولید داروی دامی به دیگر واحدهای فعال این حوزه کلنگ زنی شد آن‌هم با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورویی روسیه؛ کارخانه‌ای که می‌تواند بخش مهمی از نیاز کشور را نیز تامین کند.

توانمندی استان سمنان در زمینه داروی دامی

حشمت الله عسگری معاون امور اقتصادی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این استان در زمینه تولید واکسن طیور توانمندی بالایی دارد، گفت: راه اندازی واحد تولیدی داروی دامی با حضور سرمایه گذار روسی یک گام رو به جلو برای توسعه اقتصادی استان و تامین نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه این واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان کلنگ زنی شد، ابراز کرد: این کارخانه می‌تواند اشتغال خوبی را نیز برای استان به ارمغان بیاورد.

این کارخانه طبق بیان مسئولان استان سمنان تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در این استان تولید می‌شود.

کد خبر: ۴٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha