۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
تولید محصول در کشور یک‌ وظیفه است/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان کوچک داخلی
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد:

تولید محصول در کشور یک‌ وظیفه است/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان کوچک داخلی

اصفهان - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تولید محصول در داخل کشور به منزله یک تکلیف تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از دو طرح بزرگ فولادی اظهار داشت: امروز افتخار می کنم که آمده اید برای بهره برداری از پروژه ای که مانند فتح خاکریز و عملیات در جبهه اقتصاد است.

رضا رحمانی افزود: امسال به مناسبت نامگذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری چند برنامه را در دستور کار قرار دادیم که یکی از این برنامه ها نهضت تولید داخل است که برای این موضوع ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت داخل برنامه تخصیص که باید تا سال ۱۴۰۰ محقق شود.

وی با بیان اینکه از این ده میلیارد دلار، دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به معدن و صنایع وابسته تخصیص داده شده است اضافه کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از این سهم به صنایع خودرو تخصیص یافته و سهم صنعت نساجی و پوشاک و صنایع وابسته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است. 

رحمانی با اعلام اینکه با بهره برداری پروژه فولاد API،  دویست و پنجاه هزار یورو از سهم واردات کاهش می یابد ابراز داشت: این پروژه تولید تختال جهت لوله های انتقال نفت و گاز باعث کاهش وابستگی می شود که همان فتح الفتوح و افتخار است.

 وی افزود: تولید محصول در داخل کشور به منزله یک تکلیف تلقی می شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر ادامه نهضت تولید محصول در داخل کشور تا پایان امسال و ضمن تشکر از مدیرعامل فولاد مبارکه در پروژه تولید تختال اظهار داشت: زنجیره ارزش فلزات اساسی اعم از فولاد، آلومینیوم و مس باید به صورت متوازن رشد و توسعه یابد.

 وی با اشاره ای به ظرفیت تولید زنجیره فولاد در ابتدا انقلاب که بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن بیان داشت: امروزه ظرفیت تولید از ۲۳۰ هزارتن به بیش از صد برابر تولید افزایش یافته است.

رحمانی با تاکید بر رشد متوازن زنجیره محصولات فولاد در دوسال گذشته گفت: امروزه لازم به صادرات سنگ آهن نیست. این در جالی است که تا دو سال گذشته ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می شد که در سال گذشته به ۸ میلیون تن رسید.

وی تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه یک شرکت معمولی نیست بلکه شرکتی با استانداردهای جهانی است و توانمندی های آن در سطح جهان به اثبات رسیده است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به فعالیت شرکت تولید آلیاژی در ژاپن با ظرفیت ده میلیون تن در دو دهه متوالی توصیه کرد: انتظار می رود شرکت فولاد مبارکه بر ورق های آلیاژ و محصولات مورد نیاز داخلی مورد نیاز صنایع متمرکز شود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه همراه دولت و با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان واحدهای کوچک خدمت رسانی کند.

کد خبر: ۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha