۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
افزایش قیمت دلار در ۳ ماه آینده کشور را از لحاظ شرایط معیشتی قفل می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش قیمت دلار در ۳ ماه آینده کشور را از لحاظ شرایط معیشتی قفل می‌کند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا این فرآیند -افزایش قیمت دلار- در ۳ الی ۴ ماه آینده کشور را از لحاظ شرایط معیشتی قفل می‌کند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت دلار و سکوت دولت پیرامون این موضوع گفت: اینکه رییس جمهور در برابر افزایش قیمت سرسام آور ارز سکوت می‌کند یک رفتار پیچیده‌ای است.

وی تاکید کرد: قطعا باید رییس جمهور و وزرای مربوطه اقتصادی ثبات در بازار ارز را مدنظر قرار دهند.

کوچکی نژاد ادامه داد: به عنوان مثال افزایش قیمت خودرو به هیچ وجه قابل پذیرش نیست؛ اینکه خودرویی در کارخانه ۹۰ میلیون به فروش برسد و اما در بازار آزاد ۱۱۰ میلیون قیمت داشته باشد مقداری توجیه پذیر است اما اگر همان خودرو ۲۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش برسد دیگر محل بحث است و معلوم است که دولت سکوت معناداری را در این بخش اختیار کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و رسیدن آن به ۳۰ هزار تومان قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: این جای سوال دارد که آیا رفتار پیچیده دولت به کشور آسیب می‌زند؟ به اعتقاد بنده مجلس باید سکوت دولت را بشکند و با ابزارهای نظارتی خود تحقیق و تفحص دربرخی امور حساس را کلید بزند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس باید به دولت و رییس جمهور بفهماند که روش پیش رو، روش درستی نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت دلار آثار مخربی در فرآیندهای اقتصادی خواهد داشت، تاکید کرد: قطعا این فرآیند -افزایش قیمت دلار- در ۳ الی ۴ ماه آینده کشور را از لحاظ شرایط معیشتی قفل می‌کند.

کوچکی نژاد تاکید کرد: البته برخی اوقات شرایط از دست ما خارج می‌شود و این تحریم‌ها هستند که نقش آفرینی می‌کنند اما این افزایش قیمت ها که هر لحظه و هر ساعت موج جدیدی از گرانی‌ها را به راه می اندازد باید ناشی از عدم مدیریت دولت باشد.

این نماینده مجلس گفت: اینکه دلار از ۳۰ هزار تومان عبور کرد و به سمت ۴۰ هزار تومان می رود؛ این یعنی واقعا شرایط را به هیچ وجه نمی‌تواند مدیریت کند.

کد خبر: ۴۷٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha