۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
امهال بخش زیادی از هزینه‌های فعالان گردشگری تا پایان سال
مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد

امهال بخش زیادی از هزینه‌های فعالان گردشگری تا پایان سال

بای، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قرار بر این شد برای بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلا دریافت شده است، حق بیمه سهم کارفرماها و همچنین هزینه آب، برق و گاز تا پایان سال جاری امهال شود.

به گزارش بازار، علیرضا بای، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انجام مذاکرات گسترده میان وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا به صورت ویدیو کنفرانس گفت و بیان کرد: از منظر امضای تفاهم نامه این مذاکرات اهمیت زیادی دارد، زیرا مردم ایران راغب هستند نقاط استوایی را ببینند و در این راستا برای عزیمت به کشور ونزوئلا هم پرواز مستقیم وجود دارد و هم نیازی به روادید ندارد که البته همه این موارد منوط به این است که کرونا فروکش کند.

وی افزود: همچنین ونزوئلا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر دارد که می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعلام جزئیات بسته دوم حمایتی دولت از بخش گردشگری بابت شیوع کرونا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط وخیمی که گردشگری به دلیل کرونا دارد، قرار بر این شد برای بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلا دریافت شده است، حق بیمه سهم کارفرماها و همچنین هزینه آب، برق و گاز تا پایان سال جاری امهال شود.

وی با بیان اینکه امهال بدهی‌های مالیاتی فعالان حوزه گردشگری در دستور کار است، عنوان کرد: مقرر شده است هتل‌های یک تا پنج ستاره، واحدهای پذیرایی، هتل آپارتمان‌ها، واحدهای پذیرایی، بوم گردی‌ها و اقامت‌های سنتی با ثبت نام در سامانه وزارت رفاه بتوانند از تسهیلات ۱۲ درصدی استفاده کنند. این تسهیلات تا پایان اردیبهشت سال آینده تنفس دارد و دریافت کنندگان پس از آن تاریخ اقدام به بازپرداخت خواهند کرد. کسانی که قبلا نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند می‌توانند درخواست مجدد کرده و مابه التفاوت را دریافت کنند.

کد خبر: ۴۷٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha