۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
وجوه صندوق های کالایی کشاورزی با سرمایه عمومی تامین می شود
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران:

وجوه صندوق های کالایی کشاورزی با سرمایه عمومی تامین می شود

ناصر پور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ضمن اشاره به راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی در بورس کالا گفت: وجوه این صندوق ها با سرمایه عمومی و پذیره نویسی تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، «علیرضا ناصر پور» افزود: راه اندازی این صندوق ها به ثبات بازار محصولات کشاورزی که در حال معامله در بورس هستند کمک شایان توجهی خواهدکرد یعنی تا حدی از نوسانات قیمت این محصولات جلوگیری می کند.

وی همچنین اظهارداشت: این صندوق ها در وهله اول پذیره نویسی می شوند و واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها را عموم مردم خریداری می کنند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: با پذیره نویسی وجوهی وارد صندوق می شود و مدیر صندوق می تواند این وجوه را در اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای کشاورزی از قبیل گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی، قراردادهای اتی محصولات کشاورزی و قراردادهای اختیار معامله محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کند.

وی افزود: البته خود واحدهای معاملاتی این صندوق ها هم قابل معامله در بازار ثانویه خواهند بود.

ناصرپور بیان داشت: کالاهای در بورس مورد معامله قرار می گیرند که بحث های قیمت گذاری در مورد آن ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: محصولاتی مثل ذرت، کنجاله سویا و امثالهم که در بازار دارای اختلاف نرخ هستند در بورس مورد معامله قرار نمی گیرند چون این دسته از محصولات قیمت گذاری دولتی دارند و منطقی ندارد که بخواهند در بورس معامله شوند چرا که وقتی قیمت گذاری شدند کشف نرخ آزاد آن ها در بازار معنی دار نیست.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: کالاهای مثل زعفران، کشمش، زیره، خرما و غیره در بورس قیمت گذاری می شوند که در عمل مشمول قیمت گذاری نمی باشند.
وی افزود: بطور طبیعی اختلاف قیمتی هم روی این دسته از محصولات وجود ندارد اگر هم داشته باشد بسیار جزئی است.

کد خبر: ۴۷٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha