۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
سلب صلاحیت از بهره برداران معادن راکد/ کاهش ۱۰ درصدی صادرات
رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بازار مطرح کرد:

سلب صلاحیت از بهره برداران معادن راکد/ کاهش ۱۰ درصدی صادرات

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: فعال کردن معادن غیرفعال از طریق برگزاری مزایده سلب صلاحیت بهره برداران معادن راکد و واگذاری آنها به سرمایه گذاران و بهره برداران جدید از اقداماتی است که برای توسعه معادن استان، انجام گرفته است.

سجاد صفری؛ بازار: «سجاد رستمی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در شش ماهه نخست سالجاری میزان صادرات استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور چقدر بوده ؟ اظهار داشت: مجموع کالاهایی که از گمرک استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده ۱۵ میلیون دلار است.

وی افزود: اما مجموعه کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی استان که از طریق گمرکات کشور به خارج از کشور صادر شده است؛ به ارزش ۸ میلیون دلار است که در مجموع در شش ماهه نخست سالجاری، صادرات استان به ارزش ۲۳ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی، معادل ۱۹ میلیون کیلوگرم است.

رستمی تصریح کرد: صادرات استان، نسبت به مدت مشابه، سال گذشته، تقریباً ۱۰ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است؛ اما براساس برنامه هدف گذاری شده در سالجاری، تاکنون، ۵۰ درصد برنامه هدف‌گذاری شده محقق شده است.

وی در ادامه، بیان کرد: کولر، موکت، خوراک آبزیان، بادام، کاشی و سرامیک و ادوات کشاورزی، از عمده ترین کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست سالجاری هستند.

واردات حدود ۳ میلیون دلاری به چهارمحال و بختیاری
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که در شش ماهه نخست سالجاری، میزان واردات به استان، چقدر بوده؟ به بازار، گفت: در شش ماهه نخست سالجاری، از نظر وزنی معادل ۴۸۰ هزار و ۹۱۰ کیلوگرم کالا به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۲ دلار کالا به استان وارد شده است.

رستمی اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی به استان چهارمحال و بختیاری، در شش ماهه نخست سالجاری، ماشین آلات و خطوط تولید کارخانجات استان از جمله راکتورهای هسته‌ای، دیگ بخار، آب گرم، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجرا و قطعات آنها، ماشین آلات برقی، لوازم صوتی و تصویری، تلویزیون و... هستند.

تشکیل میزهای تخصصی صادرات
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که در راستای تحقق جهش تولید و حمایت از بنگاه های صادراتی چه اقداماتی انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: در راستای تحقق شعار سالجاری که توسط مقام معظم رهبری، بعنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و همچنین حمایت از بنگاه های صادراتی اقداماتی انجام گرفته است.
رستمی اظهار داشت: علاوه بر، برگزاری کلینیک های صادراتی در محل کارخانجات، میزهای تخصصی صادرات بادام، لوازم خانگی و ماهی در استان تشکیل شده است.

اشتغالزایی ۹۱۰ نفر در معادن چهارمحال و بختیاری
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که در سطح استان چهارمحال و بختیاری، چند واحد معدنی فعالیت دارند و میزان اشتغالزایی آن ها چقدر است؟ به خبرنگار بازار، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۰۳ معدن به بهره برداری رسیده اند که میزان اشتغالزایی آنها ۹۱۰ نفر است.
رستمی اظهار داشت: سنگ لاشه، سنگ گچ، مرمریت، آرژیلیت، بوکسیت، مواد اولیه سیمان، سیلیس، آهک و .... از موادی هستند که در معادن استان استخراج می شوند.
رییس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به برنامه های این سازمان، برای توسعه معادن استان، گفت: برای توسعه معادن استان، برنامه هایی همچون، ایجاد زیرساخت در مناطق معدنی، امکانات زیربنایی، جاده و برق‌رسانی انجام شده است و همچنین، فعال کردن معادن غیرفعال از طریق برگزاری مزایده سلب صلاحیت بهره برداران معادن راکد و واگذاری آنها به سرمایه گذاران و بهره برداران جدید از اقداماتی است که برای توسعه معادن استان، انجام گرفته است.

کد خبر: ۴۷٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha