۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
مازاد ظرفیت صنایع دفاعی، در خدمت اقتصاد قرار می‌گیرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

مازاد ظرفیت صنایع دفاعی، در خدمت اقتصاد قرار می‌گیرد

حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ظرفیت مازاد مجموعه‌های طراحی، توسعه فناوری و ساخت این وزارتخانه در اختیار توسعه و خودکفایی بخش‌های مختلف صنعتی کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه مراسم آغاز به کار نمایشگاه خودکفایی صنعت ریلی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به همکاری این وزارتخانه با بخش‌های مختلف صنعتی کشور از جمله صنایع خودروسازی، هواپیمایی، دریایی و ریلی افزود: ملاحظه اول ما حتما دفاع همه جانبه از کشور است و از ظرفیت مازاد بخش‌های مختلف صنعتی و تحقیقاتی این وزارتخانه برای نیل به خودکفایی سایر بخش‌ها کمک می‌گیریم.

وی اضافه کرد: این مسیر، یک مسیر آزموده شده برای ماست و چهل سال قبل که با این شرایط روبرو شدیم همین رویکرد جهاد خودکفایی را اتخاذ کردیم و در جاییکه دشمنان می‌خواستند جلوی استفاده از این ظرفیت‌های داخلی و پیشرفت و تسوعه را بگیرند، توانستیم با اتخاذ این رویکرد در شرایط خوبی از نظر صنایع دفاعی قرار بگیریم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه دشمن مشکلات زیادی را برای مردم ما ایجاد کرد، اما توانستیم به جایی برسیم که بسیاری از نیازهای خودمان را در داخل تامین کنیم گفت: امروز به جایگاهی رسیده ایم که صنایع دفاعی ما نه تنها وابسته نیستند بلکه کاملا به توان داخلی متکی هستند و صنایع دفاعی ما تولید و صادر کننده این تجهیزات هستند.

وی افزود: امروز به نمادی با ارزش در نوآوری و فناوری دفاعی دست یافته ایم و در مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی، مراکز توسعه فناوری و مجموعه‌های ساخت متعددی وجود دارد و در این ساز و کار به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصول نیز دست یافته ایم و تلاش ما این است که این تجربه با ارزش را به همه بخش‌های اقتصادی کشور از جمله خودرو، حمل و نقل هوایی و دریایی و ریلی منتقل کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری وزارت دفاع و شرکت راه آهن گفت: اصل این ساز و کار، بسیار با ارزش است و در وهله نخست می‌خواهیم این ساز و کار را به صنعت ریلی تقدیم کنیم و در وهله بعد، از ظرفیت مازاد خود با ملاحظه اینکه اولویت اول ما حتما تقویت ساختارهای دفاعی کشور است، مازاد این ظرفیت را برای کمک به کشور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون همکاری‌های قابل توجهی بین دو دستگاه وجود دارد، اما با همتی که وجود دارد این همکاری‌ها منسجم‌تر و نهادینه خواهد شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، وابستگی صنعت ریلی قطع شده و خودکفا شویم.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha