۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
پرداخت ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی خسارت‌دیده از رانش زمین در کالپوش
مدیرکل بنیاد مسکن سمنان خبر داد

پرداخت ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی خسارت‌دیده از رانش زمین در کالپوش

سمنان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از پرداخت ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی خسارت‌دیده از رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش خبر داد و گفت: ۲۳ میلیارد ریال از این تسهیلات بلاعوض بود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا فلاحی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه وقوع رانش زمین در ۹۷ هکتار از روستای حسین‌آباد کالپوش بحران ایجاد کرد، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته افزون بر ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی مصیبت‌دیده حسین‌آباد کالپوش پرداخت شد که از این میزان ۲۳ میلیارد ریال بلاعوض بود.

وی با بیان اینکه روستای حسین‌آباد کالپوش دارای سه هزار و ۵۰۶ نفر جمعیت و یک هزار و ۱۳ خانوار است، افزود: از مجموع ۹۷ هکتاری که به دلیل رانش زمین واحدهای مسکونی، دولتی و خدماتی آن دچار خسارت شده بود در ۳۴ هکتار آن طرح هادی در دست اجرا بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه تعدادی از اهالی حسین‌آباد کالپوش تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی جمعیت هلال‌احمر را دریافت نکرده بودند، اظهار کرد: با پیگیری این نهاد تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با کارمزد 5 درصد به این افراد پرداخت خواهد شد.

فلاحی در ادامه بیان کرد: در ماه‌های گذشته برای انجام ساخت‌وسازها علاوه بر در اختیار بودن ماشین‌آلات برای رفع مشکلات زیرساختی، ۷۴۴ تن سیمان به اهالی منطقه برای ساخت خانه در حسین‌آباد کالپوش ارائه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان در ماه‌های گذشته ۱۶ جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در استان سمنان تشکیل شد.

ایرج رئیسیان اظهار کرد: همچنین جلسات متعددی از ماه‌های گذشته برای گره‌گشایی از مشکلات حسین‌آباد کالپوش در دست انجام است و هماهنگی و پیگیری‌های خوبی برای رفع دغدغه اهالی این منطقه انجام‌شده است.

کد خبر: ۴۶٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha