۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
پایان فصل برداشت میگو  در گلستان/ ۴۱۰ تن محصول تولید شد
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

پایان فصل برداشت میگو در گلستان/ ۴۱۰ تن محصول تولید شد

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه فصل برداشت میگو از مزارع پرورشی استان به پایان رسید از تولید ۴۱۰ تن محصول خبر داد.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سال ۹۰ تولید انبوه میگو در فاز نخست مجتمع گمیشان آغاز شده و امسال در دهمین سال تولید انبوه محصول قرار داریم.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۶۰ مزرعه در فاز یک مجتمع پرورش میگوی گمیشان آماده بهره‌برداری شده است، افزود: سال گذشته بیماری لکه سفید به مزارع پرورش میگوی استان خسارت زد اما با سعی و تلاش پرورش دهندگان و با رعایت کلیه الزامات فنی و بهداشتی که از سوی اداره کل شیلات گلستان و دامپزشکی ابلاغ شده بود، پرورش امسال بدون هیچگونه مشکلی از نظر بیماری به اتمام رسید.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه امسال ۲۴.۵ مزرعه فعال بود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم امسال ۵۵۰ تن میگو تولید و برداشت شود اما برداشت با ۴۱۰ تن محصول به پایان رسید.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده با جهش تولید همراه بود و تولید به بیش از پنج هزار تن برسد، تصریح کرد: در صورت تولید پنج هزار تن میگو در سال آینده ۸۵ درصد آن (حدود چهار هزار تن) صادر می‌شود.

قدس علوی همچنین از آماده سازی مراکز عمل‌آوری، فراوری و بسته‌بندی میگو همزمان با شروع عملیات برداشت میگو در شهرک‌های  صنعتی شهرستان‌های گمیشان، کردکوی، بندرترکمن خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون هشت واحد عمل‌آوری با ظرفیت هفت هزار و ۲۰۰ تن در استان فعال هستند.

به گفته وی دوره پرورش برای سال آینده از امروز آغاز شده و همه پرورش دهندگان باید با رعایت پروتکل‌های فنی و بهداشتی که ابلاغ می‌شود را با نظارت کارشناسان شیلات و دامپزشکی اجرا کنند تا تولید موفقی را داشته باشیم.

کد خبر: ۴۶٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha