۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
دولت موافق دونرخی شدن کالاها نیست
رئیس دفتر رئیس جمهوری:

دولت موافق دونرخی شدن کالاها نیست

ساری - رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت به هیچ وجه با دونرخی شدن قیمت کالاها موافق نیست اما در شرایط تحریمی کنونی چاره‌ای نداریم.

به گزارش خبرگزاری بازار، محمود واعظی در نشستی با کارآفرینان و فعالان اقتصادی مازندران با اظهار اینکه باید زمینه فعالیت بیشتر کارآفرینان را مهیا کنیم، به قیمت کالاها اشاره و اضافه کرد: دولت تمایلی به دونرخی شدن قیمت هیچ کالایی نیست، اما با توجه به شرایط تحریمی و برای جلوگیری از آسیب و فشار به اقشار آسیب پذیر، چاره ای جز این نداریم.

وی با عنوان اینکه باید توازن بازار را حفظ کنیم، تصریح کرد: در شرایطی که درآمدهای نفتی کاهش یافته باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم و تامین کالاهای اساسی و نیازهای داخلی بسیار اهمیت و از اولویت برخوردار است.

واعظی با تاکید براینکه کارآفرینان و فعالان اقتصادی در چنین شرایطی باید موقعیت را درک کنند، تصریح کرد: باید با بسترسازی برای فعالیت و تولید بیشتر، به حرکت رو به رشد خود ادامه دهیم.

وی برپایی نشست با کارآفرینان را امری بسیار مفید دانست و خواستار تشکیل کمیته ویژه ای از سوی استانداری برای حل مشکلات کارآفرینان شد و گفت: مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه های کشاورزی، گردشگری و ... دارد و باید زنجیره تولید در این بخش ها کامل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به مزیتهای بالای گردشگری در مازندران، یادآور شد: توسعه صادرات غیرنفتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم و دولت نیز بسترهای مورد نیاز برای این طرح را فراهم می کند.

واعظی همچنین با عنوان اینکه تا زمانی که وارد بازار صادراتی نشویم، تاجر خوبی نمی‌شویم، گفت: صادرات و تجارت بین‌المللی در روابط خارجی اهمیت زیادی دارد و باید بستر مناسب را برای صادرات کالاهای ایرانی فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیوستن به اتحادیه اوراسیا، همکاری با این کشورها در بهبود وضعیت صادرات کشور را مفید و سازنده برشمرد.

کد خبر: ۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha