۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
نسخه‌های بی اثر دولت برای ساماندهی بازار/ سامانه ۱۲۴ لوازم خانگی را ارزان نکرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نسخه‌های بی اثر دولت برای ساماندهی بازار/ سامانه ۱۲۴ لوازم خانگی را ارزان نکرد

موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند به منظور کاهش سوداگری و جلوگیری از گرانی لوازم خانگی مقرر شد، تولیدکنندگان تولیدات خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند اما پس از گذشت چندین ماه از شروع اجرایی شدن این برنامه، بازار همچنان نابسامان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، گفت: از آنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۵ ماه با سرپرست اداره شد، کنترل و برنامه‌ریزی برای تامین نیاز بازار به دست فراموشی سپرده شد در نتیجه قیمت‌ها روزانه افزایش یافته و گرانی تمامی کالاها از جمله لوازم خانگی موجب فشار مضاعف به خانواده‌ها به ویژه زوج های جوان شد.

داخلی‌سازی؛ بهترین راهکار برای کاهش قیمت لوازم خانگی
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز را یکی دیگر از دلایل گرانی لوازم خانگی دانست و افزود: سوداگران و مافیاها با گرانی دلار فضا را برای قیمت‌سازی و سوءاستفاده مناسب دیده و با دپو و احتکار بر افزایش قیمت‌ها دامن زدند، در این شرایط نقش دستگاه‌های نظارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند از فعالیت دلالان در بازار جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای کاهش قیمت لوازم خانگی داخلی‌سازی است، اضافه کرد: تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران کشور قطعات موردنیاز تولید لوازم خانگی که در حال حاضر وارد کشور می‌شود، را تامین کنند.

کمیسیون صنایع و معادن افزایش قیمت لوازم خانگی از بررسی می‌کند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش قیمت لوازم خانگی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد، ادامه داد: با تقویت داخلی‌سازی، در صورت رشد نرخ ارز قیمت لوازم خانگی تحت تاثیر قرار نگرفته و افزایش نمی‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند به منظور کاهش سوداگری و جلوگیری از افزایش عجیب و غریب قیمت لوازم خانگی مقرر شد تولیدکنندگان تولیدات خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند اما پس از گذشت چندین ماه از شروع اجرایی شدن این برنامه، بازار لوازم خانگی همچنان نابسامان است و این امر نشاندهنده بی اثر بودن نسخه‌های دولت برای جلوگیری از گرانی است.

کد خبر: ۴۶٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha