۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
زنگ خطر کاهش نسبی گندم در سیلوها/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پنبه و زعفران
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

زنگ خطر کاهش نسبی گندم در سیلوها/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پنبه و زعفران

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: در سال جاری میزان گندم‌هایی که به سیلو تحویل داده ‌شده با کاهش روبه‌رو بوده که زنگ خطری برای کشور است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: کشاورزان در سال جاری به علت اینکه میزان فروش گندم دو هزار و ۵۰۰ هزار تومان بوده و خرید و فروش جو بسیار بیشتر بوده است و عملاً با تحویل گندم مخالفت کردند و باید به این مسئله توجه شود زیرا از طرفی زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ظرفیت پرورش دام استان گفت: در استان ۲.۴ دام سبک تولید می‌شود که این نشان از اهمیت و توجه به این حوزه دارد و باید کارهای مهمی در این حوزه برای استفاده از ظرفیت استانی انجام شود.

حمایت از بخش اقتصاد
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جر گلان، گرمه و جاجرم
در مجلس شورای اسلامی لزوم توجه به شاخص‌های توسعه زیر بنایی و ظرفیت‌ها در زنجیره تولید را بسیار مهم دانست.

وحیدی با اشاره به فشارهای موجود اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی موجود متأثر از کرونا و تحریم بسیار نامناسب شده است و مشکلات در این دوران تشدید شده است.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی با تمام ظرفیت‌هایی که دارا است بیشترین تورم و کمترین درآمد را دارد که نیاز است اقدامات جدی در استان برای حمایت از بخش اقتصاد در معیشت مردم و حمایت از تولیدکنندگان به‌ویژه در بخش کشاورزی(زراعت، دامداری، باغداری) و صنایع تبدیلی صورت گیرد.

مهاجرت ۲ برابری روستائیان
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی در زمینه راه روستایی و بزرگراه وضعیت خوبی ندارد، گفت: در سفر معاونت عمرانی وزیر کشور به استان در هفته گذشته درخواست شد به شاخص‌های زیربنایی خراسان شمالی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وحیدی با انتقاد از عدم توجه به روستاها و اقتصاد روستا اظهار داشت: از زمان شکل‌گیری خراسان شمالی تاکنون میزان مهاجرت از روستا به شهر دو برابر افزایش‌یافته در حالی‌که روستا مرکز تولید و نجات‌دهنده اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه پس از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی این استان تاکنون مسیر ویژه‌ای را طی کرده اما همچنان نیاز به توجه هستیم، افزود: انتظار می‌رود پس از گذشت هشت سال از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی این استان به جایگاه مطلوب برسد چراکه در حال حاضر این استان در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پنبه و زعفران
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در ادامه از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید محصول پنبه و زعفران خبر داد.

 وحیدی افزود: پنبه و زعفران از ظرفیت‌های تولیدی استان هستند اما متأسفانه در حال حاضر خام فروشی این محصولات سبب می‌شود تا این دو محصول در اقتصاد استان نتایج قابل‌لمسی را به دنبال نداشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت ارائه تسهیلات بانکی مناسب به واحدهای تولیدی اظهار کرد: باید ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی و صنعتی به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند از آن استفاده کنند و درصد کارمزد تسهیلات نیز کمتر باشد تا این تسهیلات برای استان تبدیل به فرصت شود.

کد خبر: ۴۶٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha