۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
تیونیگ بدون استاندارد
بی توجهی استاندارد به مسایل محیط زیستی تیونیگ

تیونیگ بدون استاندارد

در داخل کشور استاندارد یا زیرساختی جهت بازیافت بدنه وجود ندارد. با استدلال به این موضوع می‌ توان دریافت که محل مشخصی برای جمع آوری این قطعات وجود ندارد و اگر اتفاقی برای کیت ‌های فیبر کربن رخ دهد تجزیه این قطعه در طبیعت مشکل بوده و آلودگی را نیز به وجود خواهد آورد.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ‌های اخیر با توجه به افزایش تیونینگ خودرو و کاهش وزن، روش ‌های جدیدی برای تولید بدنه مورد استفاده قرار گرفته که یکی از روش‌ های جدید استفاده از فیبر کربن در برخی از قطعات بدنه است.

استفاده از این آلیاژ در کشورهایی که زیرساخت صنعتی آن را دارند مجاز بوده و استاندارد بین‌ المللی نیز در سال‌ های گذشته برای بازیافت بدنه به خصوص بدنه ‌های فیبر کربن تصویب شد.

در داخل کشور علاقه‌ مندان فراوانی برای تیون کردن خودرو، افزایش شتاب و بهبود عملکرد اقدام به استفاده از کیت‌ های فیبر کربن در خودرو می کنند.

فارغ از مسائل فنی و ایمنی که در زمان نسب این کیت‌ ها برای برخی از خودروها به وجود می ‌آید، مسائل زیست محیطی آن حائز اهمیت است. زیرا در داخل کشور استاندارد یا زیرساختی جهت بازیافت بدنه وجود ندارد.

با استدلال به این موضوع می‌ توان دریافت که محل مشخصی برای جمع آوری این قطعات وجود ندارد و اگر اتفاقی برای کیت‌ های فیبر کربن رخ دهد تجزیه این قطعه در طبیعت مشکل بوده و آلودگی را نیز به وجود خواهد آورد.

همچنین گاهی این کیت‌ ها به صورت غیراستاندارد طراحی و تولید می ‌شوند. این عامل سبب می‌ شود زمان نصب روی خودرو و حرکت در سرعت‌ های بالا به دلیل ایجاد اغتشاش آیرودینامیکی پایداری تضعیف شده و احتمال حادثه وجود داشته باشد.

لذا کارشناسان همواره دو توصیه دارند، استانداردی جهت بازیافت تصویب شده، از سوی کیت ‌های غیراستاندارد در خودرو استفاده نشود.

کد خبر: ۴۶٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha