۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
عملیات آبخیزداری در ۸ حوضه آبخیز خراسان شمالی آغاز شد
مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی:

عملیات آبخیزداری در ۸ حوضه آبخیز خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری و همچنین از محل صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری در هشت حوضه آبخیز استان آغاز شد.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، حسن وحید اعتبارات مصوب امسال آبخیزداری و آبخوان‌داری ۲۳۴ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این عملیات در سطحی معادل ۳۰ هزار و ۵۹۹ هکتار به‌منظور کنترل سیل و رسوب در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته اعتبارات مصوب اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری سفر ریاست جمهوری از محل صندوق توسعه ملی، ۳۲۰ میلیارد ریال بود که با تخصیص بیش از ۱۰۰ درصدی  آن معادل ۳۹۷ میلیارد ریال محقق شد و اجرای آن در مراحل پایانی قرار دارد. 

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان این‌که عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌ها به‌ویژه در مناطقی که با خطر سیل مواجه‌اند دارد گفت: بجنورد یکی از شهرهایی است که عملیات آبخیزداری در آن در حال اجراست.

وحید گستره حوضه شهری بجنورد را  ۱۲۷ هزار هکتار دانست و اظهار داشت: تاکنون مطالعات تفضیلی اجرائی آبخیزداری در ۹ حوضه آبخیز در این شهرستان با مساحت ۶۲ هزار هکتار (حدود ۵۰ درصد) و عملیات اجرایی آبخیزداری در سطح ۲۴ هزار هکتار از حوضه شهری انجام‌شده است.

پایان عملیات حوضه ارکان تا 2 ماه آینده
وی همچنین گفت:  بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال عملیات اجرایی آبخیزداری در حوضه ارکان که به‌تازگی آغاز شده تا دو ماه آینده پایان خواهد یافت.   

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی حوضه آبخیز ارکان را یکی از حوضه‌های آبخیز مهم بجنورد دانست و افزود: مطالعات تفضیلی آبخیزداری این حوضه پارسال به پایان رسید و امسال عملیات اجرایی آن آغازشده است.

وحید اظهار داشت: گستره حوضه ارکان شش هزار و ۶۶۲ هکتار و این حوضه از حوضه‌های سیل‌خیز شهری بجنورد است به‌طوری‌که حجم رواناب سالیانه این حوزه در حدود شش میلیون مترمکعب است.

وی افزود: امسال در این حوزه سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب عملیات اجرای بندهای سنگی و ملاتی باهدف مدیریت سیل و کاهش خسارت‌های ناشی از سیل در حال اجراست.

کد خبر: ۴۶٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha