۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
هدف تحریم ۱۸ بانک ایرانی در آستانه انتخابات آمریکا چه بود؟
رسانه ایتالیایی بررسی کرد؛

هدف تحریم ۱۸ بانک ایرانی در آستانه انتخابات آمریکا چه بود؟

تحریم ۱۸ بانک ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار را برای رئیس جمهور آینده جهت بازگشت به برجام سخت و دشوار می کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از ریپابلیکا ایتالیا، موج دیگری از تحریم های آمریکا، نظام مالی ایران را هدف قرار می دهند. صحبت از حرکتی برای اعمال فشار بیشتر بر تهران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد که ممکن است تأثیرات وخیم تری بر اقتصاد این کشور بگذارد.

هدف دولت ترامپ در این رابطه قطع تولید سوخت هسته ای ایران است که در همین راستا  ۱۸ بانک در تیررس آن قرار گرفته اند. تمامی دارایی های آنها در آمریکا مسدود خواهد شد و افراد و شرکت های آمریکایی اجازه داشتن ارتباط با آنها را نخواهند داشت.

همچنین، موسسات اعتباری خارجی که همچنان به تجارت و معامله با آنها ادامه دهند، ممکن است تحت تحریم آمریکا قرار گیرند که این اقدام ممکن است به ویژه به بانک های اروپایی آسیب بزند. 

علاوه بر آن، هدف دیگری نیز وجود دارد و آن دشوارتر کردن امکان لغو این تدابیر برای هر رئیس جمهور آینده آمریکا و از سر گیری گفتگو در زمینه پرونده هسته ای ایران است.

از زمانی که کاخ سفید به طور یکجانبه از برجام خارج شد، تحریم هایی در رابطه با همه نوع فعالیت ایران، از فروش نفت گرفته تا تجارت بین المللی و عملیات مالی اتخاذ گردید. اکنون بانک ها نیز وارد این لیست سیاه می شوند. 

 این تهاجم آمریکا در عرصه دیگری نیز ادامه یافت. وزارت دادگستری این کشور اقدام به مسدود کردن ۹۲ دامنه اینترنتی تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمود. چهار مورد آنها در آمریکا به تبلیغات می پرداختند و ۸۸ مورد دیگر غرب اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا را مخاطب قرار می دادند. 

کد خبر: ۴۶٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha