۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
احیای طرح‌های صنعتی نمین با اشتغال ۹۶۰۰ نفر
معاون استاندار اردبیل خبر داد

احیای طرح‌های صنعتی نمین با اشتغال ۹۶۰۰ نفر

اردبیل- عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با احیای طرح‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان نمین تا نیمه اول سال آینده فرصت اشتغال ۹ هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌آید.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: قرار است ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد در این شهرستان و در سال جهش تولید به چرخه فعالیت مجدد بازگردند که در این زمینه اقدامات حمایتی از سوی استانداری و دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است.

وی عمده این طرح‌های تولیدی و اشتغالزا را در بخش مجموعه‌های کوچک و متوسط صنعتی در حوزه صنایع شیمیایی، پوشاک و تولیدات دارویی اعلام و خاطرنشان کرد: تولید صنایع غذایی و دارویی بخشی از این واحدها در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند و قسمتی نیز قرار است در نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری و عرضه محصول به داخل و خارج باشند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با برگزاری جلسات ستاد تسهیل در شهرهای مختلف تلاش بر این است تا از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گیریم که با تاکید استاندار اردبیل به صورت مرتب جلسات این ستاد در حال برگزاری است.

عزیزی افزود: در این جلسات که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برگزار می‌شود تلاش جدی داریم تا موانع پیش رو را اعم از اجرایی در بخش دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها رفع و تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.

وی بیان کرد: منابع خوبی از محل تبصره ۱۸ برای واحدهای تولیدی و صنعتی در مرحله پرداخت است که امیدواریم همین روند تا پایان امسال ادامه یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به افزایش قیمت برنج و تخم مرغ در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: این افزایش قیمت به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات در فصل تولید است که با جلسه ستاد تنظیم و تدابیر لازم مشکلات و معضلات در این زمینه برطرف خواهد شد.

عزیزی به ذخیره‌سازی اقلام اساسی در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه سعی شده تا با توجه به ذخایر اقلام اساسی دغدغه‌ای در بازار نسبت به عرضه محصولات وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۴۶٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha