۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
تروریسم اقتصادی آمریکا پایان ندارد
نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین:

تروریسم اقتصادی آمریکا پایان ندارد

غریب آبادی، نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین نوشت: اقدامات جنایتکارانه رژیم آمریکا در تهدید جان مردم عادی از طریق تروریسم اقتصادی، تمامی ندارد.

به گزارش بازار، نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین، در صفحه اینستاگرام خود درخصوص تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط آمریکا، نوشت: اقدامات جنایتکارانه رژیم آمریکا در تهدید جان مردم عادی از طریق تروریسم اقتصادی، تمامی ندارد.

کاظم غریب آبادی نوشت: این رژیم در اقدامی دیگر، ۱۸ بانک ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. از یک طرف ادعا می‌کنند که واردات دارو و مواد غذایی تحت تحریم قرار ندارند، اما از سوی دیگر کانال‌های موجود برای پرداخت هزینه‌های واردات این اقلام را کاملا مسدود می‌کنند. این بازی کثیف و انحرافی آمریکا باید برای همه مشخص شده باشد.

غریب آبادی در ادامه نوشت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند و در این حوزه هم کارنامه سیاهی دارد، با این قبیل تحریم‌ها مستقیما جان مردم عادی و حق حیات آنان را بعنوان حق مسلم انسانی، به مخاطره انداخته است. در این مقوله، اروپا نیز نباید صرفا به ابراز تاسف از این اقدامات مخرب آمریکا بسنده کند. اروپا وظیفه سنگینی دارد، هم از منظر مقابله با اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و هم از منظر ایفای تعهدات خود درچارچوب برجام. مقامات رژیم آمریکا اذعان کردند که به فشار حداکثری خود بر ایران ادامه خواهند داد تا ایران بر سر میز مذاکره، با مختصات مورد نظر آنها، حاضر شود. آمریکا باید تا الان فهمیده باشد که این راهبرد آنان در ایران خریداری ندارد. آمریکا حیثیت و اعتبار ایران و ایرانی را نشانه رفته است. ایران و ایرانیان تمام تلاش خود را برای مقابله با اقدامات آمریکا و کاهش آثار تحریم‌ها به عمل خواهند آورد تا آمریکا به اهداف خود چه برای بهره برداری در انتخابات پیش روی و چه برای شرایط پس از آن، نرسد.

غریب آبادی افزود: نکته آخر اینکه هرچند ممکن است گفته شود این تحریم‌ها پدیده جدیدی نیستند و عملا به اقدامات آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران اضافه نمی‌کند و بیشتر اهداف تبلیغاتی و سیاسی دارند، اما باید توجه داشت که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، از هر سنخی و در هر مرحله ای، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی، سیاسی، بین المللی و حقوقی برای مقابله با این جنایات استفاده نمود.

کد خبر: ۴۶٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha