۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
ارسال روزانه ۵ تن مرسوله به خارج کشور
مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد

ارسال روزانه ۵ تن مرسوله به خارج کشور

سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: محدودیت‌های کرونایی در ارسال محموله‌های خارجی روز به روز درحال برطرف شدن است و هم اکنون روزانه پنج تن مرسوله به خارج کشور ارسال می‌کنیم.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم افتتاح درب قدیم موزه ارتباطات گفت: موزه پست از موزه‌های قدیمی و با قدمت طولانی است که اسناد و مدارک بسیار قدیمی و در ساختمانی قدیمی در آن نگهداری می‌شود.

وی گفت: قرار شد پس از ۳۷ سال درب موزه پست در خیابان امام خمینی (ره) بازگشایی شود که امروز با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی این اقدام عملی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: افرادی که علاقه‌مند به جمع آوری مجموعه‌های تمبر هستند و روزهای تعطیل تجمع و خرید و فروش می‌کردند، می‌توانند در محلی که به همین منظور اختصاص داده شده است، حضور پیدا کنند.

سبحانی فر گفت: علاوه بر این چندین نمایشگاه دیگر هم امروز افتتاح شد که در این نمایشگاه‌ها نحوه مبادله اخبار از طریق نوع اسناد و نشانه‌ها و دستخط‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: ایران بنیان گذار پست بوده است و در این نمایشگاه‌ها مسائلی تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از دوره‌های قدیم نمایش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای جایگزینی موتورهای موزعان پستی (پستچی ها) با موتورهای برق دارید؟ گفت: از سال گذشته چندین شرکت به همین منظور مراجعه کردند که استانداردهای مورد نظر ما را نداشتند و اخیراً شرکتی با استانداردهای ما هماهنگ شد که فکر می‌کنیم تا یک ماه آینده مناقصه آن برگزار شود تا از این طریق هم هوای پاک تحقق پیدا کند و هم آلودگی‌های صوتی رفع شود.

۴۰۰ وانت وارد ناوگان پست می‌شود
سبحانی فر افزود: ۴۰۰ وانت هم با هماهنگی سایپا به زودی وارد ناوگان پست می‌شود و در بخش رهسپاری بسته‌های پستی به شهرستان‌ها نیز، قطار در یک ماه اخیر اضافه شد و واگن‌هایی به پست اختصاص یافت.

وی درباره برنامه‌های شرکت پست برای ارتقای وضع معیشت توزیع کنندگان پست گفت: ما هم اکنون ۶ هزار توزیع کننده، قراردادی داریم که نگران آینده خودشان هستند و باید تغییر وضع پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به سختی کار موزعان پستی افزود: این‌ها از نظر ما نامه رسان نیستند که بخواهند سختی کار نداشته باشند، بلکه بخش عمده‌ای از کار این افراد در حین رانندگی است و برای رانندگان درون شهری و برون شهری سختی کار اعمال می‌شود و ما از طریق سازمان امور استخدامی و دستگاه‌های ذیربط به دنبال دریافت مجوز سختی کار هستیم و اگر این کار بخواهد از طریق مجلس انجام شود، زمان بر خواهد بود.

سبحانی فر درباره ارتقای وضع حقوقی کارکنان پست هم گفت:، چون شرکت پست بودجه دولتی ندارد و درآمد - هزینه‌ای است با افزایش درآمدها در این خصوص هم برنامه‌هایی برای ارتقاء معیشت کارکنان داریم.

با ۱۹۲ کشور همکاری پستی داریم
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور هم افزود: به سبب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کشورها بسته و امانت‌ها را نمی‌پذیرفتند، اما اکنون ۷۰ کشور محدودیت‌ها را بر داشته اند.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: ما با ۱۹۲ کشور همکاری پستی داریم و در یکی دو هفته اخیر مبادلات پستی ما با این کشورها افزایش چشمگیری داشته است و روزانه بیش از ۵ تن محموله پستی را به کشورها ارسال می‌کنیم.

کد خبر: ۴۶٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha