۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
حال ناخوش شهرک صنعتی ایوان؛ ۱۳ واحد تولیدی تعطیل شدند
بازار گزارش می‌دهد؛

حال ناخوش شهرک صنعتی ایوان؛ ۱۳ واحد تولیدی تعطیل شدند

ایلام- شهرک صنعتی شهرستان ایوان واقع در استان ایلام این روزها حال خوشی ندارد چراکه از ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی این شهرک، ۱۳ واحد تعطیل شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: حال و روز صنعت و تولید در شهرستان ایوان به عنوان یکی از مناطق شمالی استان ایلام در سال جهش تولید اصلاً مناسب نیست چراکه از ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی این شهرک، ۱۳ واحد تولیدی تعطیل شده و علاوه بر خاموش شدن چرخ تولید، صدها نفر نیز بیکار شده‌اند.

شهرک صنعتی ایوان که در گذشته یکی از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی در استان ایلام شناخته می‌شود، حالا دیگر رونق گذشته را ندارد و واحدهای تولیدی این شهرک یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم ایوان
یکی از مهمترین واحدهایی که در این شهرک تعطیل شده کارخانه سولفات پتاسیم ایوان است، این کارخانه به عنوان یکی از پنچ کارخانه بزرگ در زمینه کود شیمیایی در کشور شناخته می‌شود که سال ۹۷ تعطیل شده و هنوز فعال نشده است.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن اسید سولفوریک را دارد.

یکی از کارگران شهرک صنعتی ایوان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی ایوان باعث بیکار شدن ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان شده است.

عباس اکبری بیان کرد: بیشتر جوانان بیکار راهی استان‌های دیگر برای یافتن شغل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای تولیدی شهرستان مشکل سرمایه دارند، گفت: متاسفانه هیچ گونه حمایتی از واحدهای تولیدی نشده و کارگران هم بیکار شده‌اند.

تعطیلی کارخانه نورد ایوان
یکی دیگر از طرح‌های صنعتی و تولیدی شهرستان کارخانه نورد ایوان در زمینه ورقه‌های فولادی است، این واحد تولیدی از دو سال گذشته به دلیل اختلاف مالکان کارخانه تعطیل شده و باعث بیکاری ۱۰۰ نفر شده است.

کارخانه نورد ایوان به عنوان یکی از کارخانه‌های استان ایلام عملیات اجرایی آن سال ۹۰ آغاز شد و بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار فولادی در منطقه غرب کشور، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن و تولید شمش به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن سالانه است.

طبق گفته مسئولان سازمان صمت استان ایلام، تعطیلی کارخانه نورد ایوان مربوط به بخش خصوصی می‌شود و در این راه سهامداران هیچ گونه همکاری برای رفع مشکل انجام نمی‌دهند

طبق گفته مسئولان سازمان صمت استان ایلام، تعطیلی کارخانه نورد ایوان مربوط به بخش خصوصی می‌شود و در این راه سهامداران هیچ گونه همکاری برای رفع مشکل انجام نمی‌دهند.

در این خصوص بارها پیگیری‌هایی در ستاد مقاومتی قوه قضائیه و ستاد حمایتی دادگستری کل انجام شده است که امیدواریم به زودی رای نهایی از سوی دادگاه صادر و نتیجه رای مشخص شود.

بیشتر واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی ایوان مشکل سرمایه دارند
نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه تعدادی زیادی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی ایوان تعطیل هستند که مشکل اصلی آنها نبود سرمایه در گردش است.

سارا فلاحی با اشاره به اینکه مشکل تامین برق کارخانه نورد فولاد ایوان تا بهمن ماه سال جاری حل می‌شود، افزود: مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی ایوان نیز نیازمند توجه ویژه مسئولان صنعتی استان است.

قرار است به زودی مسئولان وزارت صمت به استان ایلام سفر کنند و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان قرار گیرند

وی گفت: قرار است به زودی مسئولان وزارت صمت به استان ایلام سفر کنند و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: رونق بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال استان، تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، تولید محصولات با رویکرد صادرات و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان استان برای پیشرفت بخش صنعت استان است.

۲۴۸ مصوبه برای رونق تولید در استان ایلام
رئیس سازمان صمت ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ایلام برگزار شده است.

رضا محمدرحیمی افزود: مشکلات ۱۳۴ واحد تولیدی استان در این جلسه مطرح شده که برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، ۲۴۸ مصوبه نیز تصویب شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل برای رونق تولید در استان اجرایی شده است.

تعطیلی واحدهای اصلی و اشتغالزایی شهرک صنعتی ایوان از جمله کارخانه نورد، کارخانه آرد و تولید مواد صنعتی و شیمیایی (سولفات پتاسیم، اسید و کودهای شیمیایی) یکی از مشکلات بزرگی شهرستان ایوان محسوب می‌شود که متاسفانه هیچ گونه برنامه و طرحی برای فعال کردن دوباره این واحدها وجود ندارد.

متاسفانه برخی مسئولان برای رونق تولید در شهرستان تنها به برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها در این باره بسنده می‌کنند، در حالی‌که برای تحقق این شعارها باید گام‌های اساسی برداشته شود.

بازگشت به چرخه تولید واحدهای غیرفعال باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و افزایش تولید در شهرستان ایوان می‌شود که این امر تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیکاری خواهد داشت.

کد خبر: ۴۶٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha